Säljande kundtjänstmedarbetare

Arbetsbeskrivning

Nytt år 2014 och nya möjligheter hos oss på Sykes!

SYKES grundades 1977 i USA och är idag världsledande inom outsourcing av kundtjänst, teknisk support och växeltjänster. SYKES har för närvarande över 80 center med 45000 anställda som hanterar kundkontakter på fler än 30 språk. Från våra 8 nordiska call center i Sverige, Norge, Danmark och Finland levererar vi tjänster för såväl små lokala företag som stora internationella företag. På vårt Call Center i Göteborg arbetar för närvarande 250 personer med att ge säljande service och support till kunder runt om i Norden.

Vår kund Telenor, som är en av branschens absolut starkaste aktörer växer, och därför söker vi nu säljande kundtjänstmedarbetare via inkommande telefonsamtal. Vi har 15 lediga platser med tjänstgöringsgrad 75%. Start måndag 13/1 2014 med fyra veckors betald heltidsutbildning, 08-17, samt några kvällar.

Välkommen på informationsmöte torsdag 2/1 klockan 10.00, Götaverksgatan 6A, fyra trappor upp. Anmäl din närvaro snarast på job_gothenburg@sykes.com

Vid informationsmötet kommer vi att gå runt i lokalerna samt berätta mer om företaget och arbetet. Medtag utskrivet CV, personligt brev med bild, referenser samt gymnasiebetyg. Du kommer få chans att överlämna dina handlingar personligen vid en speedintervju där möjligheten finns att direkt boka tid för intervju för intressanta kandidater under torsdagen 2/1 och fredagen 3/1.

Som kundservicemedarbetare kommer du att vara uppdragsgivarens ansikte utåt och genom att ta emot inkommande telefonsamtal representera deras produkter och varumärken. Ditt arbete är att ge säljande service och support. Du jobbar aktivt med att nå våra måltal exempelvis en genomsnittlig samtalstid på 6,27 minuter med våra kunder och med merförsäljning i varje samtal.

Som person gillar du sälj och tycker att förstklassig kundservice är A och O. Då Telecom- branschen utvecklas i snabb takt så är du flexibel, förändringsbenägen, har tålamod och visar förståelse för varje unik kundsituation. Du tycker om att arbeta i ett högt tempo och brinner för att lära dig nya saker. Vi arbetar i team och ser det som viktigt att du har en bra samarbetsförmåga, tar ansvar och är punktlig. Vidare är du van att jobba med dator och du skriver samt pratar obehindrat både svenska och engelska. För dig som kundservicemedarbetare kommer det att finnas möjlighet till att utvecklas inom Sykes.

Du som söker skall ha;
- Gymnasieutbildning
Meriterande är erfarenhet inom service och försäljning.

Företaget jobbar för att vara en hälsosam arbetsplats utan alkohol och droger, med anledning av detta så ger vi ett generöst friskvårdsbidrag och tillämpar drogtester på arbetsplatsen.

Arbetstid/Varaktighet
75% tjänst. Arbetstiderna är i nuläget ett rullande schema över veckans alla dagar, dag och kväll.

Lön
Fast avtalsenlig månadslön med möjlighet till viss provision.

Kontaktpersoner
Malin Gustafsson, HR-assistent, mobil 0702-550 966
job_gothenburg@sykes.com
Stefan Wangdell, HR-assistent, mobil 0709-839 656
job_gothenburg@sykes.com

Ansökan
Märk din ansökan: Kundtjänstmedarbetare 75%
Skicka din ansökan redan idag, löpande urval.
Sista ansökningsdag 2014-01-03
Vi tar emot ansökan via epost: job_gothenburg@sykes.com

Välkommen!

Arbetsgivare
Sykes Sweden AB
Götaverksgatan 8
417 55
Göteborg
Tel: 08-59009500
E-post: job_gothenburg@sykes.com
Mer information på:
http://www.sykes-callcenter.se
http://www.sykes.com/

Kontaktpersoner på detta företaget

HR-assistent Pia Gustafsson
0680-71 60 00
HR Assistent Rickhard Stålhandske
0680-716000 070-3103541
Personalchef Mathias Andersson
0680-716000 070-2223327
HR-assistent Malin Gustafsson
0702-550966
HR-assistent Pia Gustafsson
0680-71 60 00
HR Manager Linda Andersson
0680-716000
HR Manager Mathias Andersson
0680-71 60 00 070-222 33 27
HR Assistent Rickhard Stålhandske
0680-71 60 00 070-310 35 41
HR- Assistent Malin Gustafsson
0702-550 966
HR- Assistent Stefan Wangdell
0709-839 656

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Sykes Sweden AB
  • 15 platser
  • Tillsvidare
  • Deltid
  • Fast avtalsenlig lön med viss provision.
  • Vi tillämpar 6 månaders provanställning.
  • Publicerat: 18 december 2013

Besöksadress

Fartygsgatan 4
Kalmar

Postadress

Fartygsgatan 4
Kalmar, 39230

Liknande jobb


5 november 2024

Customer Experience Coordinator

Customer Experience Coordinator

4 oktober 2024