Säljande kundtjänstmedarbetare

Säljande kundtjänstmedarbetare

Arbetsbeskrivning

Om tjänsten

Axon Profil grundades 2006 med visionen att revolutionera inköp av profilprodukter. Och det har de gjort! Axon är idag det självklara valet för företag som vill köpa pennor, hoodies, vattenflaskor eller paraplyer med sin logga. För att bara ta några exempel. Axon erbjuder alla typer av profilprodukter som företag behöver till sitt kontor, mässa eller event. De söker nu en säljande kundtjänstmedarbetare till sitt svenska säljteam.

Idag utgörs Axon av 18 engagerade medarbetare som alla arbetar från deras kontor i centrala Stockholm. 13 av dessa ingår i säljteamet. På Axon arbetar man mot nio europeiska länder, därför kommer du att höra inte bara två eller tre, utan hela nio olika språk på kontoret.

Arbetsuppgifter

Rollen som säljande kundtjänstmedarbetare innebär att du tar emot inkommande leads och sedan för affärer i mål. Kontakterna kommer via shoppen, mail, chatt och telefon. Du supporterar kunderna på olika sätt, svarar på frågor samt skickar offerter och skisser till kunderna. Sammanfattningsvis kommer du att:

Hantera nya kundkontakter och bygga upp din egen kundportfölj
Skicka offert och skisser till kunder
Ta fram visuellt underlag för färdigt beställningsmaterial
Ha kontakt med leverantörer runtom i Europa


Vi söker dig som

Gillar kundkontakt och som drivs av att se resultat av ditt arbete 
Har en hög känsla för service och trivs när det är högt tempo
Är strukturerad och kan växla fokus när det behövs 
Har minst en avklarad gymnasieutbildning, gärna mot service management eller handel
Har mycket goda muntliga och skriftliga kunskaper i svenska
Har goda muntliga och skriftliga kunskaper i engelska
Har god systemvana och kan sätta dig in i nya program snabbt och enkelt


Det är även meriterande om du har kunskaper i Adobe Illustrator.

Hos Axon erbjuds du:

Att arbeta på ett snabbväxande bolag med entreprenöriell anda
Få tillhöra en grupp där alla syns
Att arbeta i en internationell miljö


ÖVRIG INFORMATION

Start: Enligt överenskommelse
Omfattning: Heltid, tillsvidare
Placering: Vasastan, Stockholm


Vi går igenom ansökningar löpande och är du en av de kandidater som bäst matchar vår profil, blir du kontaktad för en digital intervju. 

För frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare på josefin.drakopoulou@kraftsam.se

Välkommen med din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Kraftsam Personal AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 15 december 2021
  • Ansök senast: 15 januari 2022

Besöksadress

Karlbergsvägen 77
None

Postadress

Karlbergsvägen 77
Stockholm, 11335

Liknande jobb


28 november 2024