OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Nytt år 2014 och nya möjligheter hos oss på Sykes!
SYKES grundades 1977 i USA och är idag världsledande inom outsourcing av kundtjänst, teknisk support och växeltjänster. SYKES har för närvarande över 80 center med 45 000 anställda som hanterar kundkontakter på fler än 30 språk. Från våra åtta nordiska callcenter i Sverige, Norge, Danmark och Finland levererar vi tjänster för såväl små lokala företag som stora internationella företag. På vårt Call Center i Göteborg arbetar för närvarande 250 personer med att ge säljande service och support till kunder runt om i Norden.
Vår kund Telenor, som är en av branschens absolut starkaste aktörer växer, och därför söker vi nu säljande kundtjänstmedarbetare via inkommande telefonsamtal.
Vi har stående rekryteringsträffar på tisdagar jämna veckor kl 10.00 där vi vill träffa intressanta kandidater för kommande rekryteringsbehov. Tjänstgöringsgrad är 75% och vi startar med fyra veckor betald heltidsutbildning, 08-17, samt några kvällar.
Välkommen till: Götaverksgatan 6A, fyra trappor upp. Ingen anmälan krävs, det är bara att dyka upp.
Vid informationsmötet kommer vi att gå runt i lokalerna samt berätta mer om företaget och arbetet. Medtag utskrivet CV, personligt brev med bild, referenser samt gymnasiebetyg. Du kommer få chans att överlämna dina handlingar personligen vid en speedintervju där möjligheten finns att direkt boka tid för intervju för intressanta kandidater.
Som kundservicemedarbetare kommer du att vara uppdragsgivarens ansikte utåt och genom att ta emot inkommande telefonsamtal representera deras produkter och varumärken. Ditt arbete är att ge säljande service och support. Du jobbar aktivt med att nå våra måltal exempelvis en genomsnittlig samtalstid på 6,27 minuter med våra kunder och med merförsäljning i varje samtal.
Som person gillar du sälj och tycker att förstklassig kundservice är A och O. Då Telecom- branschen utvecklas i snabb takt så är du flexibel, förändringsbenägen, har tålamod och visar förståelse för varje unik kundsituation. Du tycker om att arbeta i ett högt tempo och brinner för att lära dig nya saker. Vi arbetar i team och ser det som viktigt att du har en bra samarbetsförmåga, tar ansvar och är punktlig. Vidare är du van att jobba med dator och du skriver samt pratar obehindrat både svenska och engelska. För dig som kundservicemedarbetare kommer det att finnas möjlighet till att utvecklas inom Sykes.
Du som söker skall ha;
- Gymnasieutbildning
Meriterande är erfarenhet inom service och försäljning.
Företaget jobbar för att vara en hälsosam arbetsplats utan alkohol och droger, med anledning av detta så ger vi ett generöst friskvårdsbidrag och tillämpar drogtester på arbetsplatsen.
Kontaktpersoner på detta företaget
HR-assistent Pia Gustafsson
0680-71 60 00
HR Assistent Rickhard Stålhandske
0680-716000
070-3103541
Personalchef Mathias Andersson
0680-716000
070-2223327
HR-assistent Malin Gustafsson
0702-550966
HR-assistent Pia Gustafsson
0680-71 60 00
HR Manager Linda Andersson
0680-716000
HR Manager Mathias Andersson
0680-71 60 00
070-222 33 27
HR Assistent Rickhard Stålhandske
0680-71 60 00
070-310 35 41
HR- Assistent Malin Gustafsson
0702-550 966
HR- Assistent Stefan Wangdell
0709-839 656