OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Klappar ditt hjärta lite extra för försäljning, service och att skapa relationer med kunder? Söker du en bred tjänst med mycket kundkontakt i ett ledande företag?
Söderberg & Partners växer och söker en engagerad och säljande kundtjänstmedarbetare inom gruppförsäkringar till ett av våra kontor i Sundsvall.
Du kommer att arbeta tillsammans med ett skarpt team som hjälper dig att introduceras i arbetet, så att du blir väl insatt i de produkter vi erbjuder. Du kommer att arbeta med inriktning mot en av våra större kunder.
I dina ansvarsområden ingår:
- Hantera kommunikation och frågeställningar från kund via mejl och telefoni
- Du kommer även att ansvara för utgående telefoni och bokning av kundmöten
- Vara behjälplig med information om privata sak- och personförsäkringar
- Se till kundens helhetsbild och förstå kundens potentiella behov
- Aktivt kontakta kunder gällande deras försäkringsbehov
- Löpande försäkringsadministration och fakturering
- Erfarenhet av försäljning och kundsupport per telefon samt försäkringsadministration, helst inom sakförsäkring.
- Kommunikativ och relationsskapande
- Noggrann och strukturerad
- Har förmåga att arbeta både självständigt och i grupp
Eftersom en stor del av dina arbetsuppgifter innebär kundkontakt behöver du vara tillmötesgående, tycka om att ge service och ha lätt för att uttrycka dig i tal och skrift.
Erfarenhet av försäljning, kundservice och administration är meriterande, men vi kommer lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper och ditt intresse att utvecklas inom sälj, och att hitta den bästa lösningen för våra kunder.
Söderberg & Partners är en av Sveriges ledande finansiella rådgivare och förmedlare av försäkringar och finansiella produkter. Kontoret i Sundsvall är centralt beläget och har en trevlig atmosfär. Kontoret är till stor del specialiserat på administration och bistår många av Söderberg & Partners rådgivare runt om i landet. På kontoret arbetar för närvarande ca 130 medarbetare.
Vi rekryterar löpande så registrera gärna din ansökan så snart som möjligt. Vi ser fram emot att välkomna vår nya medarbetare!
Placering: Kyrkogatan 22, Sundsvall
Tjänstgöringsgrad: Heltid
Tillträdesdatum: Snarast, efter överenskommelse
Sista ansökningsdag: 2021-11-01
Kontaktperson: Matilda Andersson, 072 855 54 56
Vi har redan tagit beslut om annonsering samt rekryteringsprocess för denna tjänst och undanber oss därför vänligt men bestämt kontakt med försäljare av annonsplatser och rekryteringsfirmor.
Söderberg & Partners grundades 2004 av nio entreprenöriella analytiker och är idag en av Sveriges ledande finansiella rådgivare och förmedlare av försäkringar och finansiella produkter.
Vi bedriver verksamhet inom bland annat tjänstepensionsrådgivning, försäkringsrådgivning och försäkringsförmedling, samt kapitalrådgivning och kapitalförvaltning. Vi utvecklar och erbjuder även digitala verktyg för bland annat finansiell rådgivning och för löne-, och förmånshantering. Vi har valt, som första företag i svenskt näringsliv, att klimatkompensera våra medarbetare, både i arbetet och på fritiden.
Vi har en stark företagskultur där medarbetarna har höga ambitioner och ett stort engagemang. Organisationen är kreativ och dynamisk med korta beslutsvägar och stort utrymme för egna idéer vilket skapar en inspirerande miljö där du har möjlighet att utvecklas snabbt.
Vi premierar medarbetare som sporras av stort eget ansvar och som har drivkraft att kontinuerligt utvecklas och föra sina arbetsuppgifter framåt. Vi är måna om att hjälpa varandra, men även att ha mod att testa nya vägar.
Mångfald och likabehandling är viktigt för oss, både när det gäller våra medarbetare och de som söker jobb hos oss. Vi uppmuntrar olikheter och är övertygade om att medarbetare med olika erfarenheter, kompetenser och referensramar hjälper oss att växa och utvecklas.
Vår resa har bara börjat och vi söker ständigt efter begåvade och kompetenta medarbetare med en stark vilja att nå framgång. Vill du vara med och bygga vår framtid?