Säljande kundtjänstmedarbetare, Ikano Bank

Arbetsbeskrivning

Är du en stjärna på service & försäljning, har ett intresse för bank och vill leverera positiv energi till ditt team? Är du på jakt efter nya utmaningar inom kundtjänst? Skulle du beskriva dig själv som kommunikativ, proaktiv och lösningsorienterad?

Då kan detta vara din nästa utmaning!

Vi erbjuder dig

I rollen på Ikano bank svarar du för en kompetent och effektiv service via telefon, mail och chatt till kunder som har finansiering via Ikano. För att kunna möta kundernas förväntningar vill vi nu förstärka gruppen med en handlingskraftig och ansvarstagande person med ett stort tålamod som har förmågan att skapa samt bygga förtroende.

Du kommer att svara på inkommande samtal från framförallt Ikano Banks privatkunder och samarbetspartners med frågor som kan röra exempelvis lån, sparande, fakturaärenden, produkter och räntefrågor. I rollen ingår det att dagligen jobba med merförsäljning. För att du ska få de bästa förutsättningarna för att lyckas börjar din anställning med en gedigen introduktionsutbildning där du får lära dig om våra värderingar, produkter, system & vårt kundmöte.

Du kommer få kontinuerlig utbildning, coachning och feedback för att du ska få de bästa förutsättningarna för att lyckas i din roll hos oss. Tjänsten är en fulltidstjänst.

För att lyckas i rollen hos oss ska du:

• Bidra till en hög kundnöjdhet med ett genuint intresse för kunden
• Bidra till utveckling och ständigt sträva efter att lära dig mer
• Vara öppen för nytänkande och vara en del av Ikano Banks digitaliseringsresa
• Tycka om att arbeta mot tydliga mål
• Bidra med energi & glädje till teamet

Är du rätt för rollen?

Vi söker dig som har hög kommunikativ förmåga och tycker om att arbeta strukturerat. Det är viktigt att du snabbt förstår kunden och att du har starka kommunikativa egenskaper i både tal och skrift. Utöver detta ser vi gärna att du:

• Är intresserad av och vill lära dig mer om finansiella lösningar
• Motiveras av att fatta egna beslut, är noggrann och gillar att arbeta i ett högt tempo
• Har ett stort engagemang samt eget driv
• Är öppen för förändringar och bidrar med en positiv attityd samt våra värderingar
• Har god datorvana och förmåga att lära dig nya system relativt snabbt
• Är prestigelös och kavlar upp armarna när och där det behövs
• Arbetar aktivt med att utveckla dina kompetenser och delar med dig av dina kunskaper
• Tar ansvar för ditt arbete och har lätt för att samarbeta med andra

Bli en del av vårt team inom bank

Sista ansökningsdag: 30 april 2023. Urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsterna kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt. Har du frågor om rollen eller rekryteringsprocessen kontakta Cevrie Osmani, Cevrie.Osmani@ikano.se

Om Ikano Bank AB (publ)

Ikano Bank skapar möjligheter för en bättre vardag genom att erbjuda enkla, schyssta och prisvärda tjänster, för en sund ekonomi för de många människorna. Vårt erbjudande inkluderar spar- och låneprodukter för konsumenter, säljsupport för handlare och leasing- och factoring för företag. Vi är verksamma i Sverige, Danmark, Finland, Norge, Storbritannien, Polen, Tyskland och Österrike. Ikano Bank är en del av Ikanogruppen, en internationell företagsgrupp med verksamheter inom bank, bostad, produktion, försäkring, data-analys och detaljhandel, som äger 51 procent av banken. Ingka-koncernen, en strategisk partner i IKEAs franchisesystem som driver över 378 IKEA-varuhus i 31 länder, äger resterande 49 procent av banken. Ikano Banks huvudkontor ligger i Malmö och fö

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Ikano Bank AB Sweden
  • 3 platser
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 6 april 2023
  • Ansök senast: 5 maj 2023

Liknande jobb


Kundtjänst Heltid / Deltid

Kundtjänst Heltid / Deltid

22 december 2024

21 december 2024

21 december 2024