OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Centric söker för vår kund Net1s räkning flera medarbetare som vill få möjligheten med en utvecklande karriär i kundtjänst. Net1 är en ledande telekomoperatör med tjänster inom 4G, internet och kommunikationslösningar.
Du börjar som konsult med anställning på Centric. På sikt finns det mycket goda möjligheter att anställningen går över till Net1. De erbjuder bra utvecklingsmöjligheter.
Arbetsuppgifter
Du kommer ingå i verksamhetens 1st line supportgrupp. I ditt dagliga arbete hjälper du verksamhetens privat-och företagskunder med teknisk stöd, hantering av inkommande ärenden samt hantering av order och leverans. Du kommunicerar via mail och telefon och arbetar dagligen i ett stort antal stödsystem. Tempot är relativt högt och teamet arbetar målfokuserat.
I arbetsuppgifterna kommer du även arbeta med merförsäljning av verksamhetens produkter och tjänster mot nykund samt befintliga kunder.
Din profil och kvalifikationen
För att lyckas i rollen tror vi att du har erfarenhet av att arbeta i flera olika IT-system samtidigt samt är van att arbeta i högt tempo och efter högt uppsatta mål och aktiviteter. Som person är du en lagspelare och gillar hårt arbete och visar stort engagemang. Du värderar att ge utmärkt service och kan fatta egna beslut.
Goda egenskaper för att lyckas i rollen är att du är handlingskraftig, driven, ansvarsfull och initiativtagande inför nya uppgifter och har en god förmåga att kommunicera med både kunder och kollegor. Du har ett genuint intresse för att hjälpa andra samt känner ett stort engagemang och tar ansvar för ditt arbete. Du är lösningsorienterad och kan snabbt sätta dig in i olika problem samt kan snabbt växla mellan olika arbetsuppgifter. Du kan också arbeta både självständigt och tillsammans med dina medarbetare för att lösa de problem som dyker upp.
Den som gör bra ifrån sig på den här positionen har mycket goda chanser att få en bra och långsiktig karriär inom olika delar av företaget. Om du är en sån som vill ta för dig så är det kanske precis dig vi söker!
Krav
- Avslutad gymnasial utbildning
- 1-3 års arbetslivserfarenhet av serviceyrke med kundkontakt
- Erfarenhet av support via telefon och mail
- Flytande svenska och engelska i tal och skrift
Meriterande
- B-körkort
- Tidigare erfarenhet av arbete inom kundservice, gärna inom telekom.
- Tidigare erfarenhet av arbete inom försäljning
Vad vi erbjuder
På Centric får du de verktyg du behöver för att nå dina mål. Vi erbjuder alla våra konsulter kvalificerade utbildningar och certifieringar inom den senaste tekniken. Vi tycker nämligen att våra medarbetare hela tiden ska fortsätta att utvecklas. Därför erbjuder vi dig möjligheten att lägga upp en individuell utbildningsplan, där vi bekostar såväl studiematerial som själva certifieringarna. Under din utveckling kommer vi matcha din kompetens mot rätt uppdrag i takt med att du avancerar.
Vi med många tycker att vi är Sveriges skönaste IT-bemanningsföretag och vi arbetar aktivt med att utveckla såväl vår interna gemenskap som våra externa nätverk. Därför genomför vi regelbundet spännande aktiviteter där du som konsult får möjlighet att träffa och umgås med dina kollegor under roliga och avslappnande former.
Vi är alltid intresserade av att få kontakt med positiva och engagerade IT-filurer, så registrera din ansökan redan idag! Vi behandlar alla ansökningar löpande och tar gärna emot dig på en intervju om din ansökan passar något av våra uppdrag.
Om Net1
Net1 levererar trådlöst bredband i hela Sverige. Vi erbjuder en stabil och säker uppkoppling i Sveriges största 4G-nät – och når 99,8% av befolkningen. Net1 är en del av AINMT Group där Net1 Danmark och ice.net Norge även ingår.
Har du några frågor kring tjänsten? Kontakta Felipe Hallbeck på tfn: 0734-159377 eller felipe.hallbeck@centric.eu.
Vi har tyvärr inte möjlighet att hantera ansökningar som inkommer via vanlig post eller e-post.
Centric är ett IT-företag med över 300 konsulter i Stockholm, Göteborg, Malmö, Linköping, Jönköping, Karlstad och Örebro. Vi specialiserar oss på uthyrning av generalister, förmedling av specialister, rekrytering och outsourcing. Som ett av Europas största privatägda tjänsteföretag med över 5 000 anställda i Europa är en sak tydlig; vi tror på människor oavsett om vår kund vill hyra in, anställa eller låta oss göra hela jobbet. Vi är självklart ett auktoriserat bemanningsföretag och följer givetvis gällande kollektivavtal tecknat mellan Almega bemanningsföretagen och Unionen.
OBS! Du vet väl att du kostnadsfritt kan ladda ner tusentals e-böcker när du registrerat dig som sökande på vår hemsida. Där finns böcker inom allt från t ex IT, ekonomi, personlig utveckling, karriärstips till hur man skriver ett bra CV.
Gilla oss på facebook så att du inte går miste om nå't. Där listar vi våra lediga tjänster och kommer med tips och trix när det gäller jobbsökande; https://www.facebook.com/CentricSweden.
Sökord IT, tekniker, IT-tekniker, it - tekniker, support, supporttekniker, support-tekniker, helpdesk, help desk, service desk, service desk, first line, 1st line, kundtjänst, kundtjänstmedarbetare, kundtjänst medarbetare, konsult, Consultant, data, Net1, Stockholm.
Registrera din ansökan redan idag, då tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.
Kontaktpersoner på detta företaget
Sanna Dorielle
073-3571793
Konsultchef Åsa Åkerlind
0733571792
Konsultchef Sara Johansen
0735159356
Sanna Dorielle
073-3571793
Mikael Wikström
0733-571798
Konsultchef Linda Hansen Gjerling
0734-159369
Konsultchef Sara Dahlström
0768-696495
Konsultchef Carmen Stockman
0734159358
Cecilia Beckman
0734159355
Konsultchef Alexander Adolfson
0721775229