OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Idag finns Randstad i tjugo länder med över 2.500 lokal avdelningar i Europa, Nordamerika och Asien.På Randstad har vi specialiserat oss på att hjälpa företag med kompetent personal inom Administration, Kontor, Ekonomi, Finans, Teknik, IT, Produktion & Lager.Med ca 700 medarbetare i Stockholm, Göteborg, Lund, Nyköping, Norrköping och Västerås är vi idag ett av landets ledande bemanningsföretag.Varje dag går runt 365.000 Randstad-medarbetare ut och jobbar hos våra kunder, inom alla tänkbara branscher.Det gör Randstad till ett av de största bemanningsföretagen i världen.Randstad Sverige är medlem i Svenskt Näringsliv och är auktoriserat av Bemanningsföretagen, som ingår i Almega. För vår kund Akamai s[räkning söker vi omgående en säljande mötesbokare, "ADE".Akamai är världens största plattform för leverens av webbinnehåll och hjälper företag att öka sin webbkapacitet.Akamai is the global leader in distributed computing solutions and services, helping organizations grow their online businesses without growing their IT infrastructures.With thousands of servers in hundreds of networks around the world, we use our computational and network power to transform the chaotic Internet into a predictable, scalable, and secure business platform.Our customers trust us to deliver music, videos, games, software downloads, news, and web-based applications of all kinds to a global audience with unmatched performance and reliability.This includes some of the most established names in business, government, manufacturing, retail, and media.And, we have a unique insight into what is happening on the Internet at any given in point in time.[ For example, check out our Net Usage Index for News, gathered from dozens of today's top news sites, all Akamai customers:http://www.akamai.com/html/technology/visualizing_akamai.html Akamai is "The Trusted Choice for Online Business." Arbetsuppgifter: Du kommer att ingå i The account Development Executive team (ADE) vilket är ansvarig för nya konton.Där blir dina arbetsuppgifter att identifiera nya prospektiva kunder för Akamai.Dina arbetsuppgifter blir givetvis många telefonsamtal då din huvudsakliga arbetsuppgift är att boka möten[men i det dagliga även[mycker research och omvärldsbevakning.Utbildning/erfarenhet: Vi ser helst att du arbetat med telemarketing eller telesales i minst 2 år, helst inom IT eller New Media men du med annan bakgrund är också välkommen att söka.Du måste dock ha en förståelse för hur internet och kringtjänster fungerar.Då din chef sitter i England har du en hög nivå på din engelska, både muntligt och skriftligtm Personliga egenskaper: Du är driven och hungrig och ger inte upp när det är motigt.Du vet med dig att du är övertygande och professionell per telefon.Du kommer att få en fyra veckors träning i "Akamaitänket" och helst börjar du arbeta redan i augusti.Du har här chansen att komma in i ett riktigt spännande och globalt företag där du kan växa och utvecklas.Det ska bli spännande att läsa din ansökan!Välkommen med din ansökan! [
Kontaktpersoner på detta företaget
Tobias Jägerskog
+46 72 9889038
Maria Osihn
+46 86939431
Kristin Bernström
+46 729889024
Carin Wall
072 988 90 07
Jonna Blom
+46 72 988 90 42
Johanna Stigedahl
+46 72 988 90 49, +46 72 988 90 49
Peter Engström
+46 (0)12-2269035, +46 (0)72 988 90 35
Peter Engström
08-693 94 17
Johan Dahlén
Joakim Pergefors Eriksson
+46 729889051, +46 729889051