Säljande och finsktalande Customer Advisor till oss på Nordax Bank!

Arbetsbeskrivning

Rollen

På Nordax är vi övertygade om att kundservice och försäljning går hand i hand.

Som Customer Advisor hos team Finland kommer du arbeta mot våra befintliga kunder med kundservice och merförsäljning av lån och låneförsäkringar, via telefon och mail. Med hjälp av behovsbaserad och lösningsorienterad dialog utreder du tillsammans med kunden om ytterligare behov finns där vi kan vara behjälpliga, och säkerställer att vi erbjuder våra produkter på ett ansvarsfullt sätt.

Det här är kundservice när den är som bäst: win-win.

Kortfattat hur dagen ser ut:

- Varje morgon börjar med ett uppstartsmöte där vi hurrar för gårdagens resultat och peppar för dagen samt delar med oss till varandra av tips och trix.
- Du kommer under dagen växla mellan att ta emot samtal och att ringa ut till befintliga kunder för att se om vi kan ge ytterligare service med hjälp av våra merförsäljningsprodukter. Viss mailkontakt med våra kunder ingår såklart också för att kunna ge bra kundservice. I förlängningen kommer du även hantera den administrativa arbetsuppgiften vi har - de kontroller vi gör av de inkommande lånehandlingarna inför utbetalningen.
- Allt arbete görs utifrån hur behovet för dagen ser ut och var vår kund behöver oss - med andra ord är den ena dagen inte den andra lik!


Tillsammans med Team Manager kommer du sätta upp individuella månatliga mål och genom coaching från säljcoach säkerställer vi att du ständigt får möjlighet att utveckla din samtalsteknik.

Vem vi tror att du är

Utöver att vi söker en härlig och positiv kollega som såklart älskar att jobba med telefonen som arbetsredskap, så ser vi också att du:

- Har en passion för kunden. Hugger i där det behövs - på ett flexibelt och prestigelöst sätt.
- Har en ambitiös, men ödmjuk inställning.
- Älskar att ha roligt i ett team - ger av dig själv, men ser också dina kollegor. En för alla - alla för en!
- Drivs av att utmana gamla mönster, vill förbättras och tycker om att ta egna initiativ
- Motiveras av att arbeta mot mål - stora som små
- Talar och skriver finska flytande
- Gärna förstår svenska i tal och skrift


Erfarenhet från en liknande roll med inslag av försäljning är inte ett krav men såklart ett plus.

Vad händer nu?
Eftersom vi bearbetar ansökningar löpande kan tjänsten komma att tillsättas innan sista ansökningsdag - vänta därmed inte med att skicka in din ansökan redan idag. Har du några frågor är du varmt välkommen att kontakta rekryteringskonsult Rebecca Wallgren, ext.rebecca.wallgren@nordax.se

Vi tror på forskningsbaserade och objektiva utvärderingsmetoder som stöd i arbetet att hitta rätt person till rätt roll. Av den anledningen använder vi Alva Labs (https://help.alvalabs.io/en/collections/1831924-for-candidates) assessmentmetoder i våra rekryteringsprocesser för att hjälpa oss identifiera kandidater med störst sannolikhet att trivas och passa rollen.

Vi ser fram emot din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Nordax
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 28 januari 2020
  • Ansök senast: 21 februari 2020

Liknande jobb


25 november 2024

25 november 2024

CUSTOMER SERVICE ADMINISTRATOR

25 november 2024

25 november 2024