Säljande orderadministratör, Ergoff Miljö AB

Arbetsbeskrivning

Vi söker en driven och ansvarstagande säljande orderadministratör till vårt innesäljarteam med en känsla för service!

Din roll
Som säljande orderadministratör tillhör du vårt innesäljarteam i Sverige. Du kommer att vara placerad i Helsingborg och agera säljstöd åt våra utesäljare i landet. Dina arbetsuppgifter är således väldigt varierade men består i huvudsak av att:

. Bemanna växeln samt ge support till säljare och kunder via mail och telefon.
. Hantera inkommande orders, från beställning till fakturering.
. Hantera det lokala lagret - ta emot och packa upp leveranser samt göra beställningar.
. Boka montörer samt vara behjälplig vid montering på det lokala lagret.
. Hantera garantier och reklamationer.
. Vid behov utföra övrigt förekommande arbetsuppgifter på kontor, lager och kundyta.

Du kommer att ha en nyckelroll för att det dagliga arbetet ska fungera och för att organisationen ska ha möjlighet att växa ytterligare. Som säljande orderadministratör kommer du att få utbildningar inom ergonomi och våra produkter, både av leverantörer samt internt. För rätt person finns även möjligheten att vara delaktig i utformning av rutiner och arbetssätt gällande administrationen.

Kvalifikationer
Du har gymnasial utbildning samt minst två års erfarenhet av orderhantering i affärssystem. Du har även erfarenhet av kundkontakt i försäljnings- eller supportärenden. Vidare har du goda kunskaper i Officepaketet samt i det svenska och engelska språket. Har du utbildning inom ekonomi, marknadsföring eller sälj ser vi detta som meriterande, likväl om du är utbildad inom eller har intresse för hälsa och friskvård. Det kan hända att du behöver hjälpa till med kundleveranser och därför kräver tjänsten att du har körkort.

Som person är du ansvarstagande med ett starkt eget driv. Då du många gånger kommer att vara ensam på kontoret ställer det krav på att du självständigt kan driva ditt arbete framåt. Vi ser att du är serviceinriktad samt har förmågan att prioritera och strukturera ditt arbete. Du bör även ha en känsla för sälj och kunna se möjligheter gällande merförsäljning i dina kundkontakter.
Har du några frågor om tjänsten kan du kontakta Malin Johnsson, Operativ chef på 018-18 68 83.

Övrig information
Tjänsten är en tillsvidareanställning, heltid. 6 månaders provanställning tillämpas. Placering är i våra fina lokaler på Makadamgatan 5 i Helsingborg.

Rekryteringsprocessen sker löpande och tjänsten kommer att tillsättas så snart vi hittar rätt person. Se därför till att skicka in din ansökan så snart som möjligt!

Jobbet.se är ett rekryteringsföretag. Som medlem på Jobbet.se får du bland annat sms om jobb som passar dig. Här hittar du lediga jobb och attraktiva arbetsgivare.

Kontaktpersoner på detta företaget

Daniel Andersson
072-251 84 94
Hasse Ejenstam
070-642 26 20
Daniel Andersson
+46722518494
Conny Ekholm
070-647 14 50

Sammanfattning

Besöksadress

Fyristorg 6
Uppsala

Postadress

Fyristorg 6
Uppsala, 75141

Liknande jobb


Orderhandläggare

22 november 2024

22 november 2024