OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Hogia Public Transport Systems AB har idag en unik position på marknaden som leverantör prestandakritiska, komplexa realtidssystem för kollektivtrafik.
1,5 miljarder resor med kollektivtrafiken i Norden görs varje år med reseinformation från Hogias informationssystem PubTrans och det innebär att 7 av 10 kollektivresenärer får information om sin resa genom ett system från Hogia. Våra kunder är bl.a. de största kollektivtrafikhuvudmännen i Norden. IT har en avgörande betydelse för kollektivtrafiken och omfattar allt från hårdvara i fordon till appar i resenärernas smartphones. Hogia Public Transport Systems driver aktivt utvecklingen framåt. Vi ser att efterfrågan och kravställning på dessa system ökar och behöver därför fler kompetenta medarbetare som gillar utmaningar och vill växa och utvecklas tillsammans med oss.
Om tjänsten
Som projektledare på Hogia Public Transport Systems är du en del av en grupp om fyra projektledare, som ansvarar för Hogias leverans till kund inom kollektivtrafiken i Norden. Du kommer främst att arbeta mot en av våra stora kunder. Du driver projekten från start till mål, vilket innebär allt från tidplan, budget och kvalitet till uppföljning och rapportering såväl externt som internt. Du ansvarar också för merförsäljning inom ramen för pågående projekt. Projektmetodik vi använder oss av beror på kunden och projektets natur. Vi som arbetar i gruppen idag har lång erfarenhet inom Hogia och motiveras av att arbeta med den samhällsviktiga funktionen kollektivtrafik.
Är du vår nya kollega?
Vi söker dig som har en högskoleutbildning inom IT/teknik samt flerårig erfarenhet av projektledning inom IT. Du har med fördel kunskap om agil systemutveckling och insamling av krav. Har du erfarenhet från att arbeta inom kollektivtrafiken är det meriterande.
Vi tror att du som söker har ambitionen att utvecklas och ser gärna ett ledaransvar i framtiden.
Att arbeta hos oss
Vi jobbar långsiktigt i allt vi gör, när vi utvecklar produkter, medarbetare och relationer till kunder. Vi är måna om att skapa en miljö där medarbetare får ta ett tydligt ansvar med stora möjligheter till utveckling. Vi tror att vi presterar bäst när vi är raka och tydliga i vår kommunikation och våra ansvarsområden, att vi vågar ta för oss men även att be om hjälp. Vi arbetar systematiskt med utbildning, uppföljning och coachning och lär av varandra i en prestigelös miljö. Vi hjälps åt helt enkelt. Tillsammans vidareutvecklar och bygger vi vår verksamhet i små steg. Så har vi gjort sedan starten för 35 år sedan. Idag är vi 600 anställda i Hogiagruppen och har som mål att vara 700 anställda år 2020. Vill du vara med på vår spännande resa? Välkommen in med din ansökan!
Kika på en kort film om Hogia: Hogia rekryterar - Vi fokuserar på utveckling
Om Hogia-gruppen
Hogia utvecklar, säljer och supportar programvaror och IT-system för företag som effektivt vill fokusera på sina verksamheter i stället för krånglig och tidsödande administration.
Vi erbjuder allt från mindre bokföringsprogram för enmansföretaget till kompletta, branschspecifika IT-lösningar och -system för exempelvis kollektivtrafik, åkerier, revisionsbyråer, fastighetsbolag och butikskedjor.
I Hogiagruppen finns 27 operativa bolag, som vart och ett verkar inom ett väl definierat verksamhetsområde. Vår organisationsform bygger uttalat på småskalighet och entreprenörsanda. Företagskulturen skapar engagerade medarbetare. Tillsammans ger vi våra kunder de bästa tänkbara affärslösningarna.
Hogia startade sin verksamhet 1980 i Stenungsund. I dag har den familjeägda koncernen kontor i Norden och Storbritannien och 600 medarbetare.
Mer information om Hogia finns på www.hogia.se.
Kontaktpersoner på detta företaget
Jenny Cedervall, rekryterare
0303-66616
Jenny Cedervall, rekryterare
0303-666 16
Cecilia Pernhage, rekryterare
0709-238853
Linda Falk
0303-68893
Mimmi Cromberger, Rekrytering
mimmi.cromberger@hogia.se