Säljande projektledare till Mavab AB

Arbetsbeskrivning

Om tjänsten
Just nu söker vi en säljande projektledare till Mavab AB i Mariefred. Med egen produktion och kontor i Mariefred har Mavab levererat nyckelfärdiga teknik- och modulbyggnader sedan i mitten av 1980-talet. Företaget har sedan några år tillbaka även producerat större industribyggnader, samt bygg- och stålentreprenader, samtidigt har vi certifierat oss enligt SS EN1090-3. Mavab är den enskilt största arbetsgivaren i Mariefred och arbetar i många branscher med såväl stora som små kundföretag. Projekten utvecklas ständigt och bolaget växer som en följd av detta.

En mycket stor del av arbetsuppgifterna innefattar kalkylering av byggentreprenader, stålentreprenader och industrihallar. I det ingår även att gå igenom förfrågningsunderlag samt skriva och lämna offerter.

Du kommer även att arbeta mycket med att driva projekt; projektstyrning, projektledning och delvis även projekteringsledning. Inköp av material och underentreprenader till de kontrakt och entreprenader som pågår ingår också i arbetsuppgifterna. Materialinköpet kan gälla allt från takplåtar ner till skruv- och mutternivå.

En annan förekommande arbetsuppgift är styrning av projekten så att de överensstämmer med den kalkyl som ligger till grund för kontraktet. Du stöttar även plats-ledning med utförande och att tyda ritningar. Förutom dessa uppgifter deltar du även i byggmöten, projekteringsmöten och sköter myndighetskontakter. Viss arbetsledning kan förekomma för att exempelvis säkerställa att underentreprenörer håller tidplaner. Du hyr även in personal som snickare, plåtslagare och montörer till de olika entreprenaderna.


Övriga förekommande arbetsuppgifter är:
• Tidsplanering och tidplaner
• Betalningsplaner
• Upprätta dokumentation till slutbesiktningar
• Ekonomisk uppföljning samt ÄTA-arbeten
• Upprätta montageplaner, APD-planer, miljöplaner och egenkontrollplaner
• Deltagande i byggmöten
• Prisförhandlingar


Din profil
I rollen som säljande projektledare söker vi dig som har en byggteknisk utbildning i grunden, önskvärt är att du är byggnadsingenjör. Du har en mycket stark organisationsförmåga samtidigt som du även är detaljorienterad.

Det är mycket viktigt att du är vass gällande kalkyleringsbiten och du måste även kunna läsa och förstå ritningar. Önskvärt är att du har arbetat i AutoCAD eller motsvarande. Det är även viktigt att du har en förståelse för försäljningsprocessen och inköpsprocessen.Du är van vid kundkontakt och har en serviceinriktad personlighet. Du behärskar engelska och innehar B-körkort då resor förekommer en hel del i tjänsten.

Utöver detta är du:
• Socialt kompetent och framåtsträvande
• Strukturerad och ordningsam
• Självgående och initiativtagande
• Du är tydlig och rak i din kommunikation för att eliminera missförstånd

Vi förutsätter att du är en glad och positiv lagspelare som har lätt för att hantera många kontaktytor och samspela på ett framgångsrikt sätt såväl internt som externt.

Kontaktpersoner på detta företaget

Elena Hallin

Patrick Bihler

Anna Brorson

Arena Personal AB

Malin Nordeman

Carina Tiderman
0727-262666
Carina Tiderman

Martina Olsson

Elena Hallin
016-142149
Elena Hallin

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Arena Personal Nordic AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast lön
  • Heltid Tillsvidare
  • Publicerat: 24 november 2017

Besöksadress

Rademachergatan 1
None

Postadress

Rademachergatan 1
ESKILSTUNA, 63220

Liknande jobb


20 december 2024

20 december 2024

Projektledare VA

Projektledare VA

20 december 2024

20 december 2024