OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Skandinavisk Kommunalteknik söker nu en Projektledare
Om företaget:
Fyra decennier och över 600 000 installationer senare kan vi titulera oss marknadens ledande förmedlare av avloppssystem. Vår originalprodukt, tryckavloppet LPS®, är numera ett naturligt inslag i många fastigheter i hela Norden och Polen samt i Grekland, Ungern, Frankrike, Serbien och på Grönland.
Framgångsreceptet stavas kvalitet, hållbarhet och kunskap. Vi hjälper kunden hela vägen: rådgivning, projektering av VA-projekt, byggledning och dimensionering.
Arbetsuppgifter:
Som säljande projektledare på Skandinavisk Kommunalteknik har du uppgiften att utveckla affären och skapa lönsamma kundrelationer inom ditt ansvarsområde. Du arbetar självständigt och tar ansvar för att framgångsrikt utveckla och vidmakthålla en marknad bestående av kunder/samarbetspartners i form av kommuner, entreprenadfirmor, mark & VA-konsulter, samfälligheter och grossister.
I arbetet kommer du att genomföra kundbesök, ta fram offerter och driva in affärer/projektera samt ha återkommande kontakt med dina kunder.
Du kommer att arbeta med såväl nykundsbearbetning som att förvalta redan befintliga kunder. Kunderna är framförallt kommuner och samfälligheter.
Som Projektledare kommer du att vara med i precis hela processen; från identifiering av nya affärsmöjligheter till deltagande i förstudier, rådgivning, säljbearbetning, projektering, avtalsskrivning, projektövervakning samt eftermarknadsbearbetning.
I rollen ingår:
• Övergripande ansvar för försäljning och kundnöjdhet i utvalda kommuner
• Relationsbyggande hos befintliga kunder samt nykundsbearbetning
• Ansvara för framtagande av VA-utredningar samt projektering av LPS system
• Identifiera och genomföra resultatdrivande förbättringsarbete mot befintliga kunder och ansvarsområde
• Dimensionering och projektering av vatten och avlopp
• Förfrågningsunderlag enligt AMA, både att skriva och att läsa dem
• Löpande uppföljning av produktion och planering
Önskad profil:
• Erfarenhet av auto-cad
• Högskolutbildning eller motsvarande inom VA teknik/projektering
• Dokumenterad erfarenhet av försäljning och kundansvar
• Dokumenterad vana att arbeta med budget, rapportering, uppföljning.
• IT-kunskaper tillräckliga att behärska koncernens hjälpverktyg.
• Goda kunskaper i engelska, både muntligt och skriftligt.
Personliga egenskaper:
• Entreprenörsanda och motiveras av att arbeta på ett service- och kundorienterat sätt.
• God kommunikativ förmåga
• Ett arbetssätt som får människor att växa, motiveras och utvecklas
• Proaktiv och resultatorienterad.
Rollbeskrivning
• God samarbetsförmåga.
• Kunna prioritera, dra slutsatser och komma till avslut.
• Föregå med gott exempel
Intervjuer hålls löpande och tjänsten kan därför komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag.
Skandinavisk kommunalteknik samarbetar med Kraftsam så externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes vänligt men bestämt.
Har du frågor om tjänsten, vänliga kontakta ansvarig Rekryterare Ellen Ploman-Wolinder; ellen@kraftsam.se
Varmt välkommen med din ansökan!