OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Magnolia House är ett ungt entreprenörsägt lägenhetshotell som ligger i Sollentuna. Stockholm. Vi smygstartade 2019 och valde att satsa hårdare för framtiden under 2020. Magnolia House har i dag 96 lägenheter. Under Q3 2022 tar vi ytterligare ett steg och inviger systerhotellet ”New House” by Magnolia. Då tillkommer ytterligare ca 40 nya lägenheter /hotellrum, också i Sollentuna och ännu närmare Kista.
Vi på Magnolia House söker nu en receptionist & bokningsansvarig som är passionerad av försäljning och service och vill vara med på vår spännande resa framåt nu när vi expanderar. Vi är ett litet tight team och du kommer jobba nära driftsansvarig.
Om tjänsten
I rollen som säljande receptionist & bokningsansvarig har du ansvar för daglig drift i reception och bokning med inkommande förfrågningar, in- och utcheckning, kommunikation med gästerna men även proaktiv försäljning.
Du arbetar självständigt – men inte ensam - och gillar kundkontakt både på telefon och i mötet med gästen. Du har full koll på säljkanalerna Airbnb, Expedia och Booking och gillar att hantera flera arbetsuppgifter samtidigt.
På Magnolia House är du spindeln i nätet och har ögon för detaljer och ser vad som behövs göras för gästernas bästa. Du har visningar på hotellet och gillar att på ett ödmjukt vis serva våra gäster. I denna tjänst kommer du att rapportera till driftsansvarig. Tjänsten är en heltidsanställning och kan innebära arbetstid på helger och kvällar.
Är detta du?
Vi söker dig som vill jobba i ett litet team, är ordningsam, säljande och har ett hjärta som klappar för service. Du har flera års vana av hotellreception och bokning, med en god känsla för revenue. Vi ser gärna att du har erfarenhet från ett mindre hotell, där förståelsen att hjälpa varandra är självklar.
Du är ansvarstagande och lösningsorienterad med vana att arbeta självständigt på hotellet/reception. Du har goda kunskaper och kan använda olika digitala plattformar. Kan du vårt bokningssystem HotSoft, är det en stor fördel. Du gillar att driva sidoprojekt som t ex uppdatera och utveckla hemsida samt sociala medier, men det kan även innebära att ha koll på och utveckla fastighetens ytor så att allt ser representativt ut och är så bra som möjligt för våra gäster. Som person är du flexibel, engagerad, nyfiken, positiv och har en inre motivation.
Goda språkkunskaper i svenska och engelska i såväl tal som skrift. Körkort är meriterande.
Vi ger dig
En härlig arbetsmiljö i ett litet team. Vi är en liten organisation, med en stark tro på det vi gör, som gillar vind i håret och tycker om att stötta varandra. Här får du vara med från början på resan att utveckla Magnolia House - Ett tillfälligt hem som ger en skön känsla.
Vi ser fram emot din ansökan. Urval sker löpande så vänta inte med din ansökan, tjänsten kan komma att tillsättas innan slutdatum. I denna rekrytering har vi valt att samarbeta med Pointpeople Rekrytering & Executive Search. För ytterligare information vänligen kontakta Elisabeth Schmidt, elisabeth@pointpeople.se, Elisabeth 070-564 12 84
Kontaktpersoner på detta företaget
Helena Larson
Tina Tropp Jerresand