OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Dina arbetsuppgifter
Är du både tekniskt kunnig och tycker om att möta kunder? Då har ANDRITZ tjänsten för dig!
Till divisionen KAP Service söker ANDRITZ nu en säljande servicetekniker, en roll där du har goda möjligheter att såväl påverka som utveckla ditt eget arbete.
Som säljande servicetekniker kommer du att ansvara för service och underhåll ute på siter runt om i södra Sverige. De flesta av våra kunder är pappers- eller massabruk och värme- eller kraftvärmeverk. Du utför underhåll både självständigt och agerar arbetsledare i mer omfattande jobb, de du leder kan då både vara kundens egna medarbetare, underleverantörer och kollegor från ANDRITZ.
Du kommer även att ansvara för kundkontakt under projektens gång och utföra såväl uppföljning som rapportering till kund och internt på ANDRITZ. Ett fokus mot försäljning av reservdelar och servicelösningar mot kund ingår också i tjänsten, varpå det är viktigt att du trivs i en säljande och vägledande roll.
I rollen befinner du dig till största del på resande fot, med projekt i hela södra Sverige. Beroende på din egen geografiska placering så är resorna till stor del på dagsbasis, men en del övernattningar förekommer. Resor utan för det geografiska området kan också förekomma, men placeringen och prioriteringen är södra Sverige.
Start enligt överenskommelse.
Din profil
För att lyckas i rollen tror vi på ANDRITZ att du har god teknisk förståelse, kanske från underhållsavdelning, mekanisk verkstad eller liknande. Utbildning inom området är önskvärt men inte något krav, du kan istället ha tillägnat dig motsvarande kunskap genom arbetslivserfarenhet.
Som person trivs du bäst i kontakt med andra, du uppskattar samarbete och ser dig själv som en lagspelare. Men du har heller inga problem att agera ensam, både på serviceuppdrag och i möten hos kund. Du har en hög servicegrad och ser till kundens bästa i allt du gör. Ett intresse för försäljning och skapande av mervärde för kunden är också en framgångsfaktor i denna roll.
Du har ett eget och strukturerat inbyggt säkerhetstänk. Du har god kunskap om och håller vid behov nära dialog med kunden kring deras särskilda förutsättningar och föreskrifter i förhållande till arbetsmiljö och säkerhet.
Viss administrativ förmåga är viktigt i rollen, då du kommer arbeta med uppföljningar och rapportering. Kunskaper inom Officepaketet är ett krav.
B-körkort är ett krav, bil tillhandahålls av ANDRITZ.
Vi arbetar med löpande urval och värdesätter de kvalitéer som en jämn ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför våra kunders verksamheter. Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Mathilda Petersson Carlberg på 0470-747672.
Välkommen med din ansökan!
Om företaget
ANDRITZ i Sverige ingår i den internationella ANDRITZ-koncernen med ca 27 000 anställda. Vi levererar service-, system- och processlösningar till bland annat massa- och pappersindustrin med heltäckande och högspecialiserad expertkunskap. Inom ANDRITZ AB är vi ca 350 medarbetare med kontor och filialer i Växjö, Iggesund, Örnsköldsvik, Karlstad, Sundsvall, Norrköping, Varberg och Stockholm. Läs gärna mer på www.andritz.com.
Om oss
Sedan 2010 är vi specialister på skräddarsydda lösningar inom personaluthyrning och rekrytering. Vår mission, vårt uppdrag som vi jobbat med sedan start, är att hjälpa människor leva livet så som de själva vill leva det. Missionen leder oss på vägen mot att alltid hitta rätt person till rätt plats. Med en kultur som präglas av omtanke och snällhet driver vi Inpeople med passion och ansvar för att bidra till våra kunders framgång.
Inpeople är ett auktoriserat rekryterings – och bemanningsföretag med ambitionen att bidra till en bättre och mer hållbar värld. Vi är en del av Ingroup och har ett nära samarbete med vårt systerbolag Head Consulting Group. Vårt huvudkontor finns i Växjö och vi har cirka 300 hel- och deltidsanställda.
Välkommen till ett annorlunda HR-företag!