Säljande uthyrare till Arento i Örebro

Säljande uthyrare till Arento i Örebro

Arbetsbeskrivning

Arento AB är en maskinuthyrare som förser bygg- och entreprenadföretag runt om i Sverige med anläggning- och byggmaskiner. I vårt erbjudande ryms allt från uthyrning av maskiner, fordon och utrustning till fullservice vid etableringar och vägavstängningar. Erfarenhet och service i kombination med förstklassigt sortiment gör det enkelt, tryggt och lönsamt att hyra av oss. Vi har kundcenter från Luleå i norr till Malmö i söder. Som en del i Sveviakoncernen kombinerar vi det lilla företagets gemenskap och lagkänsla med storföretagets stabilitet. Vi har långsiktiga och personliga relationer med våra kunder. Hos oss får du vara betydelsefull i andras vardag.

Är du en driftig och engagerad person som sporras av att ge service och skapa relationer? Gillar du maskiner och fordon? I så fall hoppas vi att du söker jobbet som säljande uthyrare hos Arento i Örebro.

Ditt uppdrag som säljande uthyrare:

Som säljande uthyrare hos Arento erbjuds du en självständig och omväxlande roll där du jobbar som uthyrare med ett stort säljfokus. Du ansvarar för kartläggning av marknaden, att hitta nya kunder, genomföra kundmöten, löpande kundbearbetning - för att slutligen teckna uthyrningsavtal med framför allt bygg- och anläggningsföretag. Du är kontaktperson gentemot kunden och ansvarig för fakturering och uppföljning av uthyrnings- och nyttjandegrad på maskiner inom ditt ansvarsområde. Vidare är det din uppgift att fastställa underhålls- och reparationsbehov på maskiner och utrustning samt ansvara för att beställa besiktningar. I rollen som säljande uthyrare har du många kontaktytor både internt och externt.

Vem är du?

Förutom utbildning på lägst gymnasienivå ser vi gärna att du har kännedom om bygg- och anläggningsbranschen. Har du erfarenhet av uthyrning är det meriterande, men framför allt vill vi att du brinner för kundservice och försäljning. B-körkort, datorvana och goda kunskaper i svenska i tal och skrift är krav i denna roll.

Vi lägger stor vikt vid dina personliga kompetenser. Vi söker dig som ställer höga krav på att arbetet håller hög kvalitet och på att uppfylla kundens förväntningar. Du skapar goda relationer och bygger nätverk - både med kunder och kollegor och du gillar att göra intryck och påverka andra människor. Du har en administrativ ådra och är organiserad i ditt sätt att arbeta.

Vad vi erbjuder:

Ett utvecklande och stimulerande arbete med variation och eget ansvar i ett härligt team bestående av Fredrik, Lennie och Jonas. Arento är ett bolag i en expansiv fas med ett tydligt mål och med en ledning som ständigt strävar framåt i positiv anda. Hos oss blir du snabbt en i gänget. Vi gillar att samarbeta och dra nytta av varandras styrkor. Arentos medarbetare trivs och stannar kvar - länge. Tillsammans skapar vi framgång och vi vill vara en arbetsplats för alla. Våra korta beslutsvägar gör det lätt att påverka och göra sin röst hörd.

Tjänsten är en tillsvidareanställning som inleds med 6 månaders provanställning. Arbetstiderna är 7.00-16.00 och vi tillämpar individuell lönesättning.

Ansökan och information

Välkommen med din ansökan senast den 20 juni. Återkoppling sker när ansökningstiden har gått ut. Ytterligare upplysningar lämnas av Kundcenterchef Fredrik Nylén på tel. 019-165070. Våra fackliga företrädare når du via vår växel på tel. 08- 4041000.

När du ansöker får du svara på några urvalsfrågor, vilket gör att vi inte vill ha något personligt brev. Arento arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens för att säkerställa att vi är en arbetsplats för alla.

Vi har tagit ställning till annonsering, vilket gör att vi inte önskar säljsamtal för ytterligare frågor kring annonsering, rekrytering eller bemanning.

Kontaktpersoner på detta företaget

Kajsa Helmbäck
040-28 79 23
Johan Thuresson
070-334 46 74
Pernilla Haapalahti
+46 08 764 23 18
Kajsa Hembäck
040-287923
Leif Erlandsson
0611-442 62, 070-600 71 51
Kajsa Helmbäck
040-28 79 83
Pernilla Haapalahti
+46 8 764 23 18
Christine Gadd
036-15 14 28
Petra Fristedt, HR-avdelningen
08-764 23 14
Petra Fristedt, HR-specialist
08-7642314

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Svevia
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 17 juni 2021
  • Ansök senast: 20 juni 2021

Besöksadress

Svevias huvudkontor Hemvärnsgatan 15
None

Postadress

Box 4018
Stockholm, 17104

Liknande jobb


20 december 2024

Hyresmäklare till Kfast

Hyresmäklare till Kfast

18 december 2024

17 december 2024

Uthyrare till Sjödin Fastigheter

13 december 2024