Säljansvarig

Säljansvarig

Arbetsbeskrivning

Arbetsbeskrivning
Vill du vara en del i ett företag där hav, relationer och värderingar står i fokus? Letar du efter ett kundfokuserat, varierat och ansvarsfullt arbete med möjlighet till stor inverkan och påverkan att göra skillnad? En ny unik roll för dig som tillsammans med kollegor vill bidra till en bättre värld genom kärlek till sjömat!


Som säljansvarig ingår du i ett engagerat team som hanterar partiförsäljning av färsk samt fryst fisk, skaldjur och övriga sjömatsprodukter i Affärsområdet Lax. Tjänsten innebär att du ansvarar för att koordinera inköp, försäljning och logistik för definierat affärsområde, samt medverkar och utvecklar bolagets gemensamma processer.


I din roll som säljansvarig koordinerar du hela säljprocessen från ordermottagning till leverans. Med passion för kundservice och försäljning kommer du vara en viktig kugge där du hanterar många kontaktytor internt och externt. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är att vara proaktiv, drivande och rådgivande mot kund, hantera orderflöde, vara en lösningsorienterad länk mellan leverantörer och transportföretag samt administrera och säkerställa en hög leveranssäkerhet.


Huvudparten av Marenors kunder finns i Sverige och företagets strategi är att tillsammans vara en bred leverantör av sjömat till marknaden i Norden. 


Tjänstens placering är i Göteborg i ljusa nyrenoverade lokaler med fin utsikt över älven och Eriksberg. Verksamheten bedrivs även i Kungshamn och Lysekil. Företaget har idag 190 anställda och teamet på plats i Göteborg består av 10 personer. Rollen rapporterar till affärsområdeschefen.


I denna rekryteringsprocess samarbetar vi med Randstad. Du ansöker på www.randstad.se så snart som möjligt, dock senast 2023-09-26. Urval och intervjuer sker löpande. 


Om du har frågor angående tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Anne Hansson på +46(0)72 988 9405, anne.hansson@randstad.se.


Varmt välkommen med din ansökan!

Ansvarsområden
Tjänsten innebär följande:
Leverera hög servicegrad och kundnöjdhet nära kund. Affärssinne för att utveckla vår och kunders försäljning och lönsamhet 
Kundansvar
Försäljning och orderhantering via telefon och mail samt koordinera hela säljprocessen från ordermottagning till leverans
Aktivt uppdatera kunder gällande leveranser, förändringar, produkt- samt priserbjudande och övrig relevant information
Transportplanering
Hantering lager, lagersaldo och prislistor samt säkerställa hög leveranssäkerhet
Uppföljning och underhåll i affärssystemet M3
Värna om ett gott samarbete internt och externt


Kvalifikationer
För att lyckas i rollen krävs ett brinnande intresse för kunder, service och administration.


Vi söker dig som har:
Minst gymnasial utbildning, önskvärd KY-utbildning inom logistik, spedition eller handel 
Flera års erfarenhet av liknande roll i B2B miljö med framgångsrik försäljning inom livsmedel i Sverige 
Erfarenhet av dagligvaruhandel och-/eller inom grossist
Talar och skriver svenska och engelska obehindrat
God ekonomisk förståelse
God datavana och erfarenhet av ERP-system

För att vara framgångsrik i rollen håller du en hög servicegrad samt agerar drivande och handlingskraftig. Du är affärsmässig, resultatinriktad och brinner för att uppnå goda resultat och göra affärer. Vidare är du strukturerad med ordningssinne samt blick för detaljer. Lösningsorientering ligger i din natur och du anpassar dig enkelt, effektivt och agerar flexibelt i oväntade situationer. Det är en självklarhet för dig att bidra med en positiv, konstruktiv anda och vara hjälpsam.



Om företaget
Marenor är en ledande sjömatsproducent på den nordiska marknaden och ingår i den norska sjömatskoncernen Insula. Vi är modiga, nära och engagerade i allt vi gör. Det genomsyrar allt från det miljövänliga fisket, de smakrika produkterna, vårt samhällsansvar och till relationer med våra anställda, kunder och leverantörer. Vi levererar främst i Norden, men också övriga Europa och vidare ut i världen. Vårt namn Marenor ger en fingervisning om vår verksamhet; "mare" är det latinska ordet för hav och "nor" signalerar vårt nordiska ursprung. Marenor har sin verksamhet på den svenska västkusten, med fabriker i Kungshamn och Lysekil. 


Insulakoncernen etablerades 2015. Genom vår portfölj av starka och traditionsrika företag, samlar och bygger vi en stabil, tvärvetenskaplig kompetens om förädling och försäljning av sjömat. Vår strategi är att tillsammans vara en komplett leverantör av sjömat till marknaden i Norden

Kontaktpersoner på detta företaget

Daniella Petersen

Cecilia Mannheimer

Emelie Özgun

Pontus Adolfsson

Konsultchef Katja Löfström

Maria Johansson

Maria Öhlander
072-9889604
Jonna Blom

Emelie Özgun
0729889603
Konsultchef Camilo Garcia Sanchez
0729889044

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Randstad
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 19 juli 2023
  • Ansök senast: 26 september 2023

Besöksadress

Ringvägen 100
None

Postadress

Ringvägen 100
Stockholm, 11860

Liknande jobb


Tjäna 40 000 SEK/M

21 december 2024

Tjäna 40 000 SEK/M

21 december 2024

21 december 2024

21 december 2024