Säljansvarig för norsk B2B-avdelning sökes

Arbetsbeskrivning

Dina arbetsuppgifter

Vi ser etter noen som har erfaring med salg og er på utkikk etter en ny utfordring i sin karriere. Snakker du norsk og kjenner deg igjen i denne beskrivelsen, er det kanskje deg vi leter etter.

Vår kund befinner sig i en expansiv fas och är nu i behov av en säljansvarig som skall bearbeta deras norska kundsegment. De är verksamma inom eventbranschen och hjälper sina kunder med att effektivisera sina affärer, genom branschspecifika mässor.

Din uppgift blir att sälja in en helhetslösning till norska företagare. Konceptet består av medverkan på nischade tvådagars fackmässor med inbjudna besökare, färdiga moduler, webbaserad mässkatalog och ett urval av kringtjänster. Du ansvarar för din egen försäljningsbudget, säljutskick samt databas. Dessutom har du även inflytande över din mässas utformning. Som försäljningsansvarig ingår du i ett projektteam med en projektledare och en koordinator.

I huvudsak sker kontakterna med dina kunder per telefon, men även du kommer även att besöka marknadsledande företag och besöker mässor inom din bransch. Givetvis är du på plats på din egen mässa när den går av stapeln och får träffa dina kunder när de väl kommit tillrätta i sin monter.

För rätt person finns goda möjligheter att utvecklas i din roll både personligt och professionellt. Företaget värdesätter driv och handlingskraft högt, hos sina medarbetare.

Din profil

För att lyckas i rollen skall du ha några års erfarenhet av B2B-försäljning, med dokumenterat goda resultat. Vi ser gärna att du har någon form av eftergymnasial utbildning inom området, exmpelvis IHM. Vi tror också att du är en utåtriktad, kreativ person som trivs bäst när du har tydliga mål att arbeta mot.

Dina norskakunskaper är avgörande, då samtliga av dina kunder befinner sig i Norge. Därför är det ett krav att du kan hantera det norska språket väl i såväl tal som skrift.

Rollen innebär att man behöver känna sig lika bekväm med arbete i team som med att arbeta på egen hand, då det krävs gemensamma insatser för att åstadkomma en lyckad mässa. Din förmåga att skapa förtroendefulla relationer är mycket viktig och något du kommer att ha stor nytta av i rollen som försäljningsansvarig. Du är duktig på att kommunicera, vilket gör att du kan komma till avslut på ett smidigt och bra sätt.

Är detta en tjänst som kan passa dig? Tveka inte, ansök redan idag via vår hemsida! Intervjuer kommer att hållas löpande under urvalsprocessen.

Start: Mitten av september
Lön: Marknadsmässig efter erfarenhet (Fast+provision)
Ort: Göteborg
Arbetstid: Flextid; 07.30/08.30 -16.30/17.30

Välkommen med din ansökan!

Om oss

Maxkompetens startade 2003 och har kontor på sex orter i Sverige. Vi är ett av Sveriges ledande företag för uthyrning av studenter och akademiker och har en stor del av vår verksamhet riktad mot teknik och industri. Vi tillsätter årligen över 1 000 jobb och har ca 250 konsulter ute på uppdrag varje dag.

Kontaktpersoner på detta företaget

Li Lövebrant
08-120 753 03
Li Lövebrant
08-120 753 05
Daniel Stenberg
08-12075308
Kristina Lindberg
0470-723388
Rebecca Moberg
0705-461222
Madeleine Göransson

Madeleine Göransson
0733-205636
Madeleine Göransson
0733205636
Kristina Lindberg

Sanna Hagelin
0733205638

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Maxkompetens Konsult AB
  • 2 platser
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • Heltid tillsvidareanställning
  • Publicerat: 20 augusti 2014

Besöksadress

Framtidsvägen 12, Växjö
None

Postadress

Herkulesgatan 12
Stockholm, 11152

Liknande jobb


23 november 2024

23 november 2024

Account Manager

Account Manager

22 november 2024

Account manager

22 november 2024