Säljansvarig för serviceprojekt

Säljansvarig för serviceprojekt

Arbetsbeskrivning

Företagspresentation
Har du ett intresse för att förbättra kundrelationer och har erfarenhet av försäljning? För vår kunds räkning, en multinationell högteknologisk koncern, söker vi nu Sales Engineer till Service. Detta är ett konsultuppdrag via Unik Resurs på fem månader med god möjlighet till förlängning. På företaget är det vanligt med en hybridarbetsplats att kombinera arbete i företagets lokaler med arbete på distans.

Arbetsuppgifter och ansvarsområden
Vi söker en person till rollen som Sales Engineer inom service säljorganisation som ansvarar för att sälja reservdelar och koordinera reservdelsprojekt till företagets maskiner. Avdelningen säljer reservdelar till kunder över hela världen. Vi arbetar med planerade serviceinspektioner och oplanerat underhåll vilket gör arbetet flexibelt och omväxlande. Vi har ett stort nätverk och arbetar med många olika avdelningar, både internt, externt och globalt. Vi har en viktig roll i säljprojekten där vi driver vår försäljning, rapporterar och har budgetansvar. I säljteamet arbetar du mot gränssnitt så som inköp, teknik och projektledare. Primärt fokus för kontoret är affärsmässighet, flexibilitet, öppenhet, framförhållning och säljfokus.

Dina arbetsuppgifter
Du arbetar som säljansvarig för reservdelar till våra maskiner. I säljprojekt har du ett nära samarbete med lokal marknadsansvarig säljare samt säljare i regioner runt om i världen för att offerera och sälja reservdelar. Du har även möjlighet att driva större reservdelsprojekt tillsammans med teknik. I din säljroll ansvarar du för prognos och budget av dina försäljningar på din marknad – både kort- och långsiktig prognos. Arbetet innefattar även ständiga förbättringar för försäljning av reservdelar, möjlighet att driva och delta i projekt för verksamhetsutveckling samt representera reservdelsförsäljning i ett eller flera gränssnittsforum

Din profil


- Tidigare erfarenhet av försäljning och att förbättra kundrelationer.
- Goda kunskaper i både svenska och engelska för att kunna kommunicera väl med interna och externa kontakter.
- Du har god datorvana och erfarenhet av att arbeta i MS Office.
- Tidigare erfarenhet av arbete i SAP är meriterande.

Som person är du organiserad och strukturerad, tycker om problemlösning och strategiskt tänkande. Du är en lagspelare och har lätt för att arbeta inom och över avdelningsgränser samt tillsammans med olika professioner är en självklarhet i detta arbete. Det är även viktigt att du har ett genuint intresse för människor för att du ska förbättra kundrelationer.

Ansök redan idag!
Ansökan

Passar du in på ovanstående profil, tveka inte att ansöka redan idag! Vi kommer löpande presentera kandidater för kunden. Tjänsten kan därför komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.

Glöm inte att motivera så utförligt som möjligt varför just du är lämplig för denna tjänst och att uppdatera dina uppgifter i ditt CV.

Sök tjänsten genom att klicka på ansök och registrera dig i vår databas, detta för att följa riktlinjerna som gäller för GDPR. För frågor gällande tjänsten eller rekryteringsprocessen vänligen kontakta ansvarigt rekryteringsteam;

Cecilia Alegria Furberg och nås på 0739252586 eller på cecilia.alegria-furberg@unikresurs.se

Väl mött!

Unik Resurs
Välkommen till Unik Resurs!

Din rekryterings- & utvecklingspartner i med- & motgång

Hos oss är du alltid välkommen att kontakta ansvarig rekryterare om du har frågor eller funderingar kring ett annonserat uppdrag.

Om inte detta uppdrag passar dig är du välkommen att kontakta oss så kanske vi kan hitta ditt drömjobb tillsammans. Vi känner regionen och vet var du kan göra bäst nytta med din profil.

Lycka till!

Kontaktpersoner på detta företaget

Kristina Lind
076-7781513
Carolina Aspdahl
011-4700673
Peter Ardenfors

Marie Johansson
0455-341515
Petra Meyer Gardelin

Susanne Appelqvist
0455-341511
Susanne Appelkvist

örjan Högberg
013-4708091
Petra Meyer Gardelin
013-470 80 83
Peter Ardenfors
013-470 80 84

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Unik Resurs i Sverige AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 9 december 2022
  • Ansök senast: 31 december 2022

Besöksadress

Skyttegatan 2 58230 Linköping
None

Postadress

Djurgårdsgatan 56
Linköping, 58229

Liknande jobb


Account Manager

Account Manager

22 december 2024

Sales Manager

Sales Manager

20 december 2024

19 december 2024