OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Clarion Hotel Gillet har funnits sedan 1890 i Uppsala. Med sina 160 rum, bar, restaurang, relaxavdelning med pool och utvecklade konferensmöjligheter ligger Gillet i en klass för sig i Uppsala och är stadens ledande hotell. Gillet Brasserie & Lounge har också etablerat hotellet som en naturlig mötesplats i staden. Choice Hotels Scandinavia AS är Skandinaviens största hotellkedja med en årlig omsättning på 5,4 miljarder kronor och mer än 9000 anställda. Koncernen marknadsför över 170 hotell under varumärkena Comfort, Quality, Quality Resort, Clarion Collection, Clarion, Nordic Hotels och Nordic Resorts på den nordiska marknaden. Choice Hotels strävar efter att erbjuda sina gäster energi, mod och begeistring och tror att företagets positiva utveckling och tillväxt är resultatet av medarbetare som vågar tänka och vara annorlunda. ARBETSBESKRIVNING SÄLJARE Clarion Hotels förväntar sig att du genomför ditt arbete med energi, mod och begeistring. Du uttrycker energi genom ett tydligt och dynamiskt kroppsspråk och en positiv utstrålning. Mod tillkännages genom ägandet av problem och en "våga fråga" attityd. Slutligen ser vi att du är nyfiken och engagerad i allt och alla du möter, vilket summerar begeistring. Som säljare har du[som primär arbetsuppgift att se till att Clarion Hotel[Gillet är så fullbokat som möjligt inom logi, konferens och restaurang/bar. Olika metoder används för att aktivt arbeta med sälj för att uppnå en så lönsam och hög omsättning som möjligt. .[Vara Clarion Hotel Gillets ansikte utåt vad gäller försäljning. En ambassadör som ser till att attraktiva arrangemang förläggs på Clarion Hotel Gillet. .[Tillsammans med[hotellets ledningsgrupp[på Clarion Hotel[Gillet fatta strategiska beslut för årets operativa arbete enligt nedan. Kundansvar .[Konstant ansvar för att hitta och sälja in nya, potentiella, kunder som med eller utan avtal styrs till vår anläggning. .[Se till att relationen med samtliga stora nyckelbolag inom event etableras och upprätthålls och att ev. avtal (vid behov) förnyas varje år. .[Se till att vårt CRM system alltid är uppdaterad med korrekt information för sina kunder .[Kontinuerligt bearbeta företag (slutkund) såväl som boknings- och eventbolag som har avtal för att maximera användandet av avtalen. Visningar/säljbearbetning .[Via i stor utsträckning lokalt sälj i[Uppsala få kunder på visning till anläggningen, knyta kontakter med företag som kan ge oss affärer inom allt som har med event och F&B arrangemang att göra. .[Formen för säljbearbetningen är direkta kundbesök, visningar av anläggningen och via telefon till potentiella kunder. .[Kundarrangemang för stora potentiella kunder, enligt säljplan. .[Kundarrangemang för våra stora befintliga kunder, enligt säljplan. .[Aktiv bearbetning av Choice centrala storkunder och komma åt deras stora arrangemang. [ Telefon och uppföljningsarbete .[Efter varje genomförd visning, kundbesök eller kundarrangemang skall samtliga deltagarlistor, visitkort från kunder man träffat och ev besökt gås igenom. Självklart är att följa upp konkreta förfrågningar om offert, information, broschyrer etc. Stort ansvar ligger också på att "rensa" kundlistorna på ett sätt så att man får ett begränsat antal potentiella kunder som aktivt ska fortsätta bearbetas i form av samtal, återbesök, e-mail etc.
Kontaktpersoner på detta företaget
Josefine Andersson
+46 18681800
Ulrica Lindros
+46 18681800
Daniel Tibell
018-681800
Susanne Boije Fredlund
Ulrica Lindros
Helena Miving
Helena Miving
+46 18681800