OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du bli en del av något större? Länsförsäkringar Östgöta har en lång historia av att skapa trygghet och möjligheter i regionen och nu söker vi dig som vill vara med. Vi är stolta över att våra kunder också är våra ägare och i denna roll är du med och bidrar till att de får den bästa kundupplevelsen tillsammans med den bästa trygghetslösningen.
I denna roll kommer du proaktivt arbeta med behovsanpassad försäljning och rådgivning till våra befintliga och framtida privatkunder. Din uppgift är att se till att våra kunder har den bästa tänkbara försäkringslösning anpassad för just dem och till din hjälp har du telefon, dator och härliga kollegor. Vi är måna om att erbjuda vår unika helhet inom både bank och försäkring och det är därför viktigt att du kan se till kundens hela behov av ekonomisk trygghet i din behovsanalys. Du blir del av ett högpresterande team där ni alla skapar förutsättningar och hjälper varandra för att nå tydligt uppsatta mål där försäljning och bredare kundengagemang är i fokus. Ni samarbetar och stöttar till viss del upp Kundservice Försäkring med inkommande samtal men arbetar främst med utgående samtal.
Din bakgrund och erfarenheter
Du måste ha avslutad gymnasieutbildning och det är meriterande om du har erfarenhet av att arbeta mot uppsatta mål i en kundnära roll. Främst tror vi dock att det är din potential och dina personliga egenskaper som är avgörande för huruvida du kommer att trivas och lyckas i rollen. Tidigare erfarenhet av att ha arbetat med försäljning är meriterande men inte ett krav. Du kommer att ges rätt förutsättningar för att lyckas i din roll genom att inledningsvis få en sex veckor lång introduktionsutbildning, då det är av stor vikt att du tillgodogör dig kunskaper om våra försäkringsprodukter och dess villkor. Du kommer sedan att erbjudas kontinuerlig vidareutbildning. Tjänsten innebär mycket kommunikation så det är viktigt att du kan uttrycka dig enkelt på svenska och engelska i både tal och skrift. Ytterligare språkkompetens värdesätts men är inget krav.
Vem är du?
Vi söker dig som gillar rådgivande och relationsskapande försäljning och som vill vara en del av en högpresterande proaktiv säljavdelning. Du är bra på att identifiera kundens behov, drivs av att prestera och gillar att jobba mot uppsatta mål. Du agerar affärsmässigt och har kundens, kollegornas och bolagets bästa för ögonen. Vi verkar på en marknad som ständigt utvecklas och detta kräver att du som person är anpassningsbar, självständig och har ett positivt förhållningssätt till förändringar och nya arbetssätt.
Övrig Information
Start: 18 augusti med sex veckors obligatorisk utbildning
Fast månadslön.
Heltidanställning (38,75 h per vecka) Arbetstiderna förläggs mellan 09.00-20.00 måndag till torsdag, fredag 08-16:30. Det finns viss möjlighet att påverka sin arbetstidsförläggning inom ovan tidsramar.
Ansökan
Låter det intressant? Ansök senast den 2 maj och om du uppfyller kraven om gymnasieutbildning kommer vi efter sista ansökningsdag att skicka en länk till personlighetstest. Vi använder oss av tester i vår urvalsprocess för att på ett objektivt sätt matcha din profil gentemot vår kravprofil. Vill du veta mer kontakta chef Proaktiv försäljning, Max Rinnesjö 013- 29 05 77 eller Elin Wigert, HR-Partner, 013-29 07 88. Facklig kontaktperson, Forena, är Jens Wäppling 013-29 05 93.
Öppen för alla
Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.