OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
MIAB med huvudkontor i Stockholm grundads 1979 och omsätter idag drygt 1,1 miljarder med ungefär 3000 medarbetare. Idag har vi säljare över stora delar av Sverige inom Städ- och FM-tjänster till företag och organisationer. Vi paketerar ihop helhetslösningar gentemot olika branscher eller levererar de som singeltjänster, till exempel lokalvård och arbetsplatsservice.
Distriktsansvarig säljare, Skåne
Nu söker vi en driven säljare med ett stort engagemang och förståelse för relationsbaserad försäljning. Utifrån kontoret i Malmö kommer du att bearbeta potentiella nya kunder samt vårda dom befintliga.
Du arbetar självständigt och systematiskt mot din budget och ansvarar för hela säljcykeln; Från att boka besök till att driva genom affärerna.
I din produktportfölj har du MIABs kompletta svanmärkta produktprogram för varje kontor. Tillsammans med MIABs strategiska målsättning att utmana jättarna i branschen och med tydliga mål vill man också skapa en driven och framåtlutad säljorganisation. Där kommer du som ansvarig i Malmö in i bilden.
Tjänsten innebär att:
Du ansvarar för bearbetning av nya kunderDu ansvarar för att nå uppsatta säljmålDu deltar och ansvarar för hela försäljningsprocessen, från början till slutDu genomför olika typer av kund- och marknadsaktiviteter som tex visningar, deltagande på workshops samt mässor
Våra förväntningar på dig är:
Att du gillar kundkontakt och har ett utpräglat sinne för service med kommersiellt tänkAtt du brinner för din uppgiftAtt du är socialt begåvad och en utpräglad relationsbyggareAtt du är positivt inställd och ser problem som en möjlighetAtt du har en hög drivkraft och är road av att göra affärerAtt du är mål och resultatinriktad samt har förmågan att driva projekt till ett framgångsrikt avslut
Dina kvalifikationer:
Erfarenhet av uppsökande försäljning, B2BDokumenterad och erfarenhet från framgångsrik försäljning inom vår bransch eller motsvarande, tex konceptförsäljning, är meriterandeBehärskar både det svenska och engelska språket både i tal och skrift och är van att kommunicera på ett professionellt sätt med kontaktpersoner på alla nivåer.
Våra förväntningar
Vi ser gärna att du redan arbetar med uppsökande försäljning mot våra kundgrupper. Du har ett upparbetat kontaktnät vilket gör att du snabbt kan komma igång med försäljningen. Som person är du är hårt driven, engagerad och passionerad i din säljroll och brinner för det personliga kundmötet.
Vidare är du ivrig att utvecklas i din säljroll och du delar gärna med dig av dina kunskaper och bidrar med positiv energi. Du sporras av möjligheten att påverka din egen lön och styra din arbetsdag.
Kommer du från en bakgrund inom städbranschen eller FM branschen ser vi det som väldigt meriterande.
I denna rekrytering samarbetar vi med SalesOnlys rekryteringskonsult Cecilia Lallerman. Önskas ytterligare information når du Cecilia på 076-0001809 eller cecilia.lallerman@salesonly.se Urval sker efter den 8 Januari efter julledigheten. Vi ser framemot din ansökan!