OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Företagspresentation
Areff utvecklar och säljer säkerhets- och identifieringslösningar, ett begrepp som rymmer allt från enklare produkter för passerkontroll till mer omfattande systemlösningar för identifiering av personer och produkter, helt anpassade efter kundens behov. Vi är främst aktiva inom säkerhetsbranschen, kort- och passerkontrollösningar samt även identifiering av produkter i industriella tillämpningar. Vår spetskompetens finns inom säkra identifieringslösningar, främst baserade på RFID men även andra tekniker. Företaget har ett starkt varumärke och vi profilerar oss på marknaden med kvalitetsprodukter, konkurrenskraftiga lösningar, god teknisk support och snabba direktleveranser till kund. Vi har gjort oss ett namn i branschen tack vare teknisk kompetens och förståelse för våra kunders behov. På det spåret tänker vi fortsätta. För att vi ska kunna vara tydliga mot vår omvärld med vad vi står för gentemot mot våra medarbetare, kunder och leverantörer har vi tagit fram fyra kärnvärden; kundfokus, tillgänglighet, pålitlighet och framåtsträvan. De är grundläggande för verksamhetens filosofi och framåtanda. Vi erbjuder en arbetsplats med högt till tak där vi vill se individer utvecklas och ha roligt för att tillsammans driva Areffs utveckling framåt. Vill du vara med på vår spännande resa? Då ser vi fram emot din ansökan redan idag!
Arbetsuppgifter och ansvarsområden
I rollen som Säljare får du ansvar för att driva hela säljprocesser och utveckla säljplaner, både för att bibehålla relationen med befintliga kunder samt för att bearbeta och identifiera nya kundpotentialer. Du förväntas planera och implementera kontakter med en tydlig agenda och mål där offerskrivningar är en del av arbetsuppgifterna.
Då vi har hög teknologi i våra produkter kräver det att du förstår tekniska bitar och snabbt kan bilda dig en uppfattning vad som krävs för att möta kundens behov.
Kundansvar, kundmöten, försäljning och mässor är en naturlig del av jobbet, vilket kräver att du har en hög anpassningsförmåga såväl till individ som sammanhang. Du jobbar självständigt med säljet och har ett team med hög kompetens som stöttar dig i högre tekniska frågor. Våra främsta förväntningar handlar om att strukturera och bygga vidare marknaden nationellt. I ditt arbete kommer du få möjligheten att resa inom Sverige och uppskattningsvis rör det sig om tre dagar i veckan.
Du kommer att utgå från Areffs kontor i Ronneby.
Din profil
För jobbet som säljare ser vi att du som lägst har en gymnasial utbildning gärna med inriktning mot industri, ekonomi eller försäljning/marknad. Det är meriterande om du har genomfört en säljutbildning. Du har några års erfarenhet av uppsökande teknisk sälj och själv haft ansvar för hela säljflödet. Du har jobbat i någon form av CRM system och förstår värdet av att hålla det uppdaterat. Du besitter en bred teknisk kunskap och har lätt att ta till dig nya tekniska system. Det är en stor fördel om du har bra kunskaper i Excel.
Du måste ha lägst B-körkort samt behärska svenska och engelska väl i tal och skrift.
Vi lägger stor vikt vid din personliga lämplighet där vi förutsätter en affärsmässig, målmedveten och förtroendeingivande säljare med stort driv där du både utmanar oss och vår marknad. Du har en god kommunikativ förmåga för att framgångsrikt samverka och bygga långsiktiga relationer samt utbyta erfarenheter, information och idéer med såväl kollegor, kunder samt andra intressenter.
I rollen som säljare önskar vi att du har viljan att utveckla både dig själv och Areff. Ett högt tempo är inget som skrämmer dig och prestigelöshet är något som är viktigt för dig. En drivande faktor i ditt arbete är problemlösning där du söker praktiska och hållbara lösningar.
Ansök redan idag!
Vi jobbar med löpande urval vilket gör att tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag. Passar du in på ovanstående profil, tveka inte att ansöka redan idag!
Glöm inte att motivera så utförligt som möjligt varför just du är lämplig för denna tjänst och att uppdatera dina uppgifter i ditt CV.
Sök tjänsten genom att klicka på ansök och registrera dig i vår databas, detta för att följa riktlinjerna som gäller för GDPR. För frågor gällande tjänsten eller rekryteringsprocessen vänligen kontakta ansvarigt rekryteringsteam;
Marie Johansson och nås på 0700-911403 eller på marie.johansson@unikresurs.se
Väl mött!
Unik Resurs
Din rekryterings- & utvecklingspartner i med- & motgång
Hos oss är du alltid välkommen att kontakta ansvarig rekryterare om du har frågor eller funderingar kring ett annonserat uppdrag.
Om inte detta uppdrag passar dig är du välkommen att kontakta oss så kanske vi kan hitta ditt drömjobb tillsammans. Vi känner regionen och vet var du kan göra bäst nytta med din profil.
Lycka till!
Kontaktpersoner på detta företaget
Kristina Lind
076-7781513
Carolina Aspdahl
011-4700673
Peter Ardenfors
Marie Johansson
0455-341515
Petra Meyer Gardelin
Susanne Appelqvist
0455-341511
Susanne Appelkvist
örjan Högberg
013-4708091
Petra Meyer Gardelin
013-470 80 83
Peter Ardenfors
013-470 80 84