Säljare

Säljare

Arbetsbeskrivning

Har du flera års erfarenhet av försäljning och vill arbeta på ett familjärt företag som befinner sig i stark tillväxt? Sök då jobbet som Säljare till Miwex Fritid AB!

Företagspresentation

Miwex Fritid AB, med rötter från 1985, har ett brett sortiment med noga utvalda produkter för badverksamhet. Här finns många kända varumärken och även en egen produktion där fokus för utformning är säkerhet och kvalitet. Miwex arbetar för att barn och vuxna ska få en trivsam, stimulerande och lärorik badmiljö. De levererar helhetslösningar och finns där för deras kunder under hela processen. De hjälper till med ritningsunderlag, offerter, projektledning och installation. Miwex har ett nära samarbete med deras systerföretag Rodeco som är ett internationellt men väldigt personligt företag med basen i Sverige. De levererar helhetslösningar för lekplatser och lekmiljöer där lekområdena och komponenterna formges, konstrueras och tillverkas i Åtvidaberg, Östergötland. Miwex och Rodecos kunder finns främst i Europa men även i övriga delar av världen. Då Miwex befinner sig i en enorm tillväxt söker de nu en Säljare som kommer få möjligheten att vara med och påverka samt driva deras utvecklingsresa framåt.

Arbetsuppgifter och ansvarsområden

I rollen som Säljare ansvarar du för presentation och försäljning av verksamhetens produkter till befintliga och nya kunder. Du arbetar också med att utveckla goda affärsrelationer och med att ge mervärde till de kunder som du arbetar med. Du har ett nära samarbete med projektledning, design och konstruktion för att kunna leverera på bästa möjliga sätt. Du kan även komma att sitta med i ledningsgruppen för att på ett mer strategiskt vis bidra till verksamhetens utveckling. Resor förekommer regelbundet för att besöka projekt och kunders verksamheter, detta inkluderar bland annat byggmöten, säljmöten, mässor/event med mera. Mer specifikt kommer dina arbetsuppgifter bland annat innefatta:
- Vårda och utveckla verksamhetens kunder på ett bra sätt
- Följa upp och underhålla befintliga ordrar och offerter
- Bearbetning av såväl nya som befintliga kunder
- Ansvara för att generera nya kontaktytor för att sprida verksamhetens produkter och sortiment
- Vara med och utveckla din roll samt verksamheten i stort
- Bearbeta återförsäljare och exportkunder

Din profil

Som person behöver du vara driven och arbeta proaktivt med nya målsättningar. Du är också kommunikativ och drar dig inte för att be om hjälp när det behövs. Vidare identifierar och säkerställer du lösningar som korresponderar till kundens behov. Du agerar utifrån ett helhetsperspektiv med kunskap om den egna organisationen, konkurrenter och marknad. Det är viktigt att du har ett starkt resultatfokus och förmåga att arbeta strukturerat samt uthålligt gentemot högt satta mål. Du har även lätt för att utveckla effektiva nätverk på olika nivåer i och utanför den egna organisationen. Vi lägger stor vikt vid din personliga potential men för att lyckas i rollen behöver du ha några hårda ”skallkrav” med dig:
- Gymnasieexamen
- Minst 5 års erfarenhet av försäljningsarbete med goda resultat
- Mycket goda kunskaper i svenska, i såväl tal som skrift
- Goda kunskaper i engelska, i såväl tal som skrift
- Goda kunskaper i Office-paketet
- B-körkort

Vid en intervju kommer fokus att läggas på kompetenser som: kundfokus, affärsmässighet, försäljning, relationsbyggande och kommunikation.

Ansök redan idag!

Sök tjänsten genom att klicka på ”ansök” och registrera dig i vår databas, detta för att följa riktlinjerna som gäller för GDPR. För frågor gällande tjänsten eller rekryteringsprocessen vänligen kontakta ansvarigt rekryteringsteam som du ser nedan. Vi kommer i urvalet att nyttja personlighetstester. Du kommer också att tidigt i urvalet få del av och svara på hur du anser dig möta de skallkrav och meriterande aspekter som finns för tjänsten avseende utbildning, erfarenhet och kunskap. Vårt fokus kommer i ett första läge vara skallkraven och din personliga potential. Senare kommer naturligtvis personliga intervjuer med både oss och kund samt referenstagning ske. Urval sker löpande med ett uppehåll under v. 31–32. Hoppas att vi möts i processen! Anastasia Almasidis, 0790–984164, anastasia.almasidis@unikresurs.se Daniel Edqvist, 0721–426923, daniel.edqvist@unikresurs.se

Unik Resurs

Din rekryterings- & utvecklingspartner i med- & motgång Hos oss är du alltid välkommen att kontakta ansvarig rekryterare om du har frågor eller funderingar kring ett annonserat uppdrag. Om inte detta uppdrag passar dig är du välkommen att kontakta oss så kanske vi kan hitta ditt drömjobb tillsammans. Vi känner regionen och vet var du kan göra bäst nytta med din profil. Lycka till!

Kontaktpersoner på detta företaget

Kristina Lind
076-7781513
Carolina Aspdahl
011-4700673
Peter Ardenfors

Marie Johansson
0455-341515
Petra Meyer Gardelin

Susanne Appelqvist
0455-341511
Susanne Appelkvist

örjan Högberg
013-4708091
Petra Meyer Gardelin
013-470 80 83
Peter Ardenfors
013-470 80 84

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Unik Resurs i Sverige AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 1 augusti 2022
  • Ansök senast: 4 september 2022

Besöksadress

Skyttegatan 2 58230 Linköping
None

Postadress

Djurgårdsgatan 56
Linköping, 58229

Liknande jobb


23 december 2024