OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Säljare sökes till Rekomo i Stockholm
Vill du jobba med trevliga kollegor på en arbetsplats som präglas av gemenskap, nytänkande och tillväxt? Rekomo köper, säljer och hyr ut återbrukade kontorsmöbler och är marknadsledande i Norden. En hållbar affärsmodell med miljön i fokus!
Motiveras du dessutom av utmaningar och är resultatinriktad så kan denna tjänst vara rätt för dig.
Om tjänsten och företaget
Vi söker nu ytterligare en Account Manager till vår växande verksamhet i Stockholm (Länna). På Rekomo hjälper vi våra kunder att få det bästa tänkbara kontoret med fina begagnade möbler, till bra pris, god kvalitet och med miljön i åtanke. Rekomo finns i Göteborg, Malmö och Stockholm och totalt arbetar det ca 60 personer hos oss.
Arbetsuppgifter
Som Account Manager på Rekomo är du delaktig i hela försäljningsprocessen. Du ansvarar för nykundsbearbetning likväl som med att utveckla och stärka relationerna med befintliga kunder. Bra kundservice, återkoppling/uppföljning och ett stort ansvarstänk är viktiga delar i jobbet. Andra uppgifter så som att ta hand om kunder i vårt showroom och över telefon är också en självklar och viktig del av din vardag.
Som Account Manager på Rekomo hjälper man kunderna göra bra och miljövänliga möbelval. Att tänka andra hand i första hand är självklart för oss men vi säljer även nya möbler som komplement.
Erfarenhet och egenskaper
I den här rekryteringen lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper. Ett plus är om du har branschvana men det viktigaste är att du är en driven och resultatinriktad säljare. För att trivas och lyckas i rollen tror vi att du som person är orädd inför nya situationer och utmaningar, att du är självgående och känner dig trygg med att ta egna beslut och initiativ för att komma framåt. Som säljare är din service och ditt engagemang i varje enskilt möte av stor vikt, du tycker om att skapa relationer och förstår vikten av goda kundrelationer. Då en del av rollen innebär koordinering och administration ställer det även krav på din förmåga att planera och organisera ditt arbete.
Vi söker dig som
Har minst 3 års erfarenhet av B2B-försäljning. Är tävlingsinriktad och gillar att göra affärer.
Pratar obehindrat på svenska och engelska då du kommer i kontakt med svenska såväl som internationella kunder och leverantörer.
Har god datavana och erfarenhet av Officepaketet.
Har B-körkort.
Det är meriterande om du
Har erfarenhet från möbelbranschen eller närliggande bransch.
Har en eftergymnasial utbildning inom relevant område.