Säljare

Arbetsbeskrivning

Academic Work är Nordens största bemannings- och rekryteringsföretag för studenter och unga akademiker. Vi erbjuder extrajobb, heltidsjobb och rekryteringar inom de flesta områden och branscher. Vår mission är att skapa möjlighet för studenter att få arbetslivserfarenhet vid sidan av sina studier samt hjälpa dem till ett fast jobb. Varje månad har vi ca 5 000 konsulter ute på olika uppdrag. Internt på våra kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Örebro och Linköping jobbar cirka 200 heltidsanställda. Vi finns även i Norge, Finland, Danmark och Tyskland. Information om uppdraget Academic Work söker nu för kunds räkning en teknisk innesäljare/ordermottagare. Kunden arbetar med brand och gaslarm med lokaler på Hisingen. Du kommer vidare att ansvara för dagligt offert och försäljningsarbete enligt gällande rutiner och vad gäller företagets alla produkter. * Mottaga och bedöma offertförfrågningar och till kund offerera produkter ur vårt sortiment. * Meddela och råda kunder då något I deras förfrågan inte överensstämmer med produktens karaktär. * Initiera kreditupplysning för nya kunder. * Registrera order för de förfrågningar och offerter som resulterar i konfirmerad order. * Bevaka och vidtaga åtgärder enligt företagspolicy vad gäller kunder som erfarits ej betalningsdugliga. * Organisera leveranser och skeppningar för sålda reservdelar samt ansvara för att företagets rutiner och villkor följs i denna fråga. * Informera och samråda med servicepersonal I de fall teknisk rådgivning krävs. Vi söker dig som Vi söker dig gärna med erfarenhet inom försäljning och administration. Du har mycket god engelska och PC vana. Som person är du strukturerad och ordningsam. Vidare är du mycket engagerad och serviceminded. Du trivs att arbeta mot uppsatta mål. Har du intresse/kunskap inom det tekniska området är det ett stort plus. Vi sätter stort värde på personliga egenskaper såsom viljan att lära och utvecklas. Tjänsten kräver att man är: * Strukturerad * Målinriktad * Samarbetsvillig * Företagsam och drift Då kunden arbetar med tekniska produkter är intresse/kännedom om branschen meriterande. Start: När vi hittar rätt person Omfattning: Heltid med möjlighet till överrekrytering direkt till kund Lön: Enligt avtal Referens: IH25256

Kontaktpersoner på detta företaget

Konsultchef Camilla Bäckelin
08-56 24 4867
Konsultchef Emelie Johansson

Head of Talent Acquisition Emelie Johansson
031-339 73 21
Konsultchef Louise Grammatikas
031-3523382 0701617310
Consultant Manager Per Nordin
0722459288
Consultant Manager Per Nordin
070- 522 37 91
Konsultchef Catrin Wiberg
0313523372 0701619545
Consultant Manager Maria Sehlstedt
090-200 62 75
Consultant Manager Maria Sehlstedt
090-2006275
Head of Talent Acquisition Emelie Johansson

Sammanfattning

Besöksadress

Renmarktstorget 10
UMEÅ

Postadress

Renmarkstorget 10
Umeå, 90326

Liknande jobb


Orderhandläggare

22 november 2024

22 november 2024