OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Motiveras du av att bygga goda relationer och vill verka inom HR-området? Tycker du samtidigt om att vinna en affär? Då tror vi att du kan passa bra in i rollen som säljare hos oss. Vi på WinLas fortsätter att växa och vill utveckla vårt arbete med sälj inför vår kommande lansering av vår nya mjukvaruplattform för HR. Hos oss får du vara en del i ett växande IT-företag som satsar för framtiden och som anser att din personliga utveckling som medarbetare är en viktig framgångsfaktor för företaget. Det är viktigt för oss att våra medarbetare kan ha en bra balans mellan arbete och fritid. Därför erbjuder vi möjligheten att delvis arbeta på distans.
Din vardag/hur vi jobbar
WinLas strävar efter att bli en agil organisation, vilket innebär att vi snabbt vill kunna anpassa oss efter ändrade omständigheter såväl internt som externt. Vår kultur bygger på en hög grad av självledarskap och individer som vill vara delaktiga i att driva företaget framåt tillsammans. Vi är bra på att stötta varandra och att utforska nya möjligheter.
Vill du vara med och utveckla oss som IT-arbetsgivare? Förutom att vi bygger framtidens HR-produkt ska vi också bli Skaraborgs mest attraktiva IT-arbetsgivare. Vi ser därför gärna att du är en lagspelare och vill vara med och bidra till en attraktiv och stimulerande arbetsplats där vi strävar efter att använda oss av modern teknik och arbetssätt. Vi letar efter drivna och nyfikna personer som är bra på att både ge och lämna feedback samt att dela med sig av sina kunskaper.
I denna roll kommer du jobba nära vår Sälj- och marknadschef Cecilia och säljare Martin med att hålla i kundmöten och visningar av våra system, skriva och lämna offerter och avtalsförslag, följa upp offerter, bevaka pågående affärer och avtal, medverka i upphandlingar, samt administrera och dokumentera i vårt CRM. Du kan också bli involverad i att ta fram marknadsmaterial och att underhålla hemsida och andra digitala kanaler. Kundmöten och visningar hålls primärt digitalt, men resor i tjänsten kan förekomma (ca 1 gång/mån.). Du kommer också att samarbeta med andra roller på WinLas, såsom support, projekt och utveckling.
Kvalifikationer
Som person är du en självgående lagspelare med mycket driv som tycker om att möta människor och att nå dina mål. Du är lyhörd efter kundernas behov och drivs av att kunna presentera lösningar som löser på deras problem och utmaningar. Du besitter en hög grad av flexibilitet och tycker om att verka i en snabbrörlig verksamhet.
För att fungera i rollen ska du minst ha följande:
- Minst två års erfarenhet av försäljning eller motsvarande kundrelationsbyggande arbete.
- B-körkort då resor med bil kan förekomma.
- Talar och skriver svenska obehindrat.
För att fungera i rollen ser vi också att du gärna har några av följande erfarenheter:
- Erfarenhet av HR: Vi ser gärna att du har erfarenhet av HR-frågor av olika slag, antingen i rollen som chef eller i en chefsstödjande roll. Detta underlättar för att förstå de behov som våra kunder har av våra systemstöd för att hantera LAS och anställningsavtal, kompetensrelaterade frågor och lärande.
- Erfarenhet av försäljning mot offentlig sektor alternativt utbildning/erfarenhet av offentlig upphandling (LOU): Vi jobbar mycket med upphandlingar och försäljning mot ramavtal, varpå det underlättar om du har erfarenhet och förståelse av dessa processer.
- Erfarenhet av programvaruförsäljning: En lyckad försäljning av systemstöd innebär att ha koll på en rad beroenden som finns såväl internt som externt.
- Erfarenhet av att arbeta i ett CRM.
- Erfarenhet av marknadskommunikation och/eller marknadsfrågor: Har du med dig erfarenhet av marknadskommunikation och kampanjbyggande så är det ett plus i kanten.