OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om tjänsten
Academic Work söker för Primelogs räkning en säljare av logistikmjukvara. I rollen som säljare på Primelog blir du en del av ett kompetent säljteam på sju personer med olika bakgrunder och kompetenser. Du kommer att ha ansvar för hela försäljningsprocessen och sälja in helhetslösningar till kundföretagen. I rollen ingår att ta personlig kontakt med nya och befintliga kunder och erbjuda dem lösningar inom Primelogs mjukvara som stödjer logistik och varuflöden.
Hos Primelog kommer du att erbjudas en utmanande tjänst med en logistikmjukvara i framkant och goda utvecklingsmöjligheter. Du kommer att få möjligheten att arbeta med globala kundföretag där varje kund är unik i en roll där du har mycket eget ansvar.
Arbetsuppgifter
I rollen kommer det att krävas att du arbetar målmedvetet och fokuserat mot uppsatta mål för att nå framgångsrika och lönsamma affärer med kundföretagen. Du kommer självständigt att genomföra kundmöten där du genom att lyssna på kundens önskemål och behov gör en behovsanalys för att slutligen komma till avslut med affären. Rollen som säljare innebär att du kommer att agera expertstöd för dina kunder och komma fram med innovativa lösningar för att förbättra deras logistikflöden. Tjänsten utgår från kontoret i Stockholm med resor runt om i Sverige och Norden. Anställningen inleds med en gedigen introduktion och du kommer även under din fortsatta anställning erbjudas löpande utbildningar.
Du kommer till exempel att:
* Prospektera fram och kontakta nya kunder
* Bearbeta den befintliga kundstocken
* Genomföra behovsanalyser hos de aktuella kundföretagen
* Genom dessa steg bygga upp en egen kundbas där du strävar efter att hitta nya kontaktytor och utveckla affärsrelationerna
Du kommer att arbeta ute på fältet hos kunder cirka 2-3 dagar i veckan där en del av mötena är i Stockholm samt ute i övriga Sverige och Norden hos andra kundföretag.
Vi söker dig som
* Har minst tre års erfarenhet av logistikflöden och/eller arbetat med systemen ERP, TMS eller WMS.
* Har erfarenhet av någon form av försäljning sedan tidigare
* Har B-körkort
* Har goda kunskaper i svenska och engelska både i tal och i skrift
Det meriterande om du arbetat med mjukvara som Movex, IFS eller Dynamics.
Till denna tjänst kommer vi att fästa stor vikt vid dina personliga egenskaper där vi ser att du som söker har en stark vilja att lyckas som säljare och arbetar engagerat och fokuserat mot uppsatta mål. Du har en stor social kompetens och god kommunikativ förmåga samt är duktig på att ha att göra med olika typer av människor. Eftersom du kommer att ha tät kontakt med dina kunder är du relationsskapande och tycker att det är roligt med mycket kundkontakt. Vidare har du lätt för att se helheten på saker och ting, är lösningsorienterad och har en förmåga att förstå kundens behov för att på bästa sätt kunna komma fram till en lösning. Vi ser också att du som söker är kreativ och ser möjligheter i alla situationer samt är stolt över att arbeta som säljare!
Sök tjänsten genom att klicka på Ansök nedan. Skicka in din ansökan omgående då vi går igenom urvalet löpande. Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa på sts03@academicwork.se under kontorstid. Ange gärna annonsid i ditt mail.
ANNONSID: 14948547
Kontaktpersoner på detta företaget
Konsultchef Jenny Norling
08-562 448 44
Konsulychef Sara Andersson
08-56244871
Konsultchef Lena Norberg
Konsultchef Rahel Habtegabir
08-52258922
Konsultchef Sara Dahl
08-56246770
Consultant Manager Assistant Maria Udén
08-522 57611
Konsultchef Rahel Habtegabir
08 - 54 25 89 22
Konsultchef Jenny Rydberg
Konsultchef Natasha Cordero
0852258947
Konsultchef Sara Dahl