OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
JoR har i många år levererat anpassade lösningar för att underlätta arbetet för många yrkeskategorier inom sjukvården. Det handlar om allt från hygieniska tangentbord och möss till datorer och vagnar som klarar både krav på prestanda, hygien och strömförsörjning för att användas nära patienter. Vi fyller kontinuerligt på vårt sortiment och letar leverantörer världen över för att hitta de produkter som svenska regioner och företag inom medicinteknik behöver. Vi strävar efter att tillhandahålla helhetslösningar som är skräddarsydda utifrån kundernas behov. För att klara detta behöver vi sätta oss in i verksamheternas behov och ha en nära dialog med både våra kunder och leverantörer.
Du kommer jobba med många olika kontaktytor och behöver vara lyhörd och tillmötesgående. Du kommer vara en del i ett team där vi alla har olika roller och styrkor. Du kommer ha stora möjligheter att forma din roll utifrån dina styrkor för att möta våra kunder på bästa sätt vilket ställer stora krav på din självkännedom och trygghet. Du kommer också vara en viktig kugge i det kontinuerliga förbättringsarbetet på företaget och förväntas att aktivt bidra till detta.
Tjänsten innebär att jobba med försäljning av produkter till medicintekniska applikationer samt att ge rådgivning och support till befintliga och nya kunder. Du kommer att ha en viktig del i att utveckla vårt kontaktnät genom ett proaktivt arbete. Försäljningsarbetet sker över hela Sverige vilket under normala omständigheter innebär en del resor i form av kundbesök. Du kommer att vara en del i att planera, medverka på och följa upp mässor och representera företaget.
I din roll ingår att bidra med underlag i form av produktbeskrivande texter till marknadsföringen samt jobba aktivt med produktlansering när vi förnyar vårt sortiment. I arbetet hos oss ingår även administration och vi delar på sysslor på kontoret så du behöver vara beredd att rycka in där det behövs.
Om du tycker om att vara ute i olika verksamheter i landet, har lätt för att skapa goda relationer, är nyfiken och gärna lyssnar, gillar att leta lösningar och är kreativt lagd kommer du att trivas hos oss.
Dina kvalifikationer
Du har god analytisk förmåga för att självständigt identifiera, förstå och lösa kunders problemställningar och behov
Du är kreativ och har fokus på möjligheter och lösningar
Du har kompetens att göra och förstå enklare ritningar
Kunskaper om datorer och hårdvara
Goda IT-kunskaper
Du är en genuint bra relationsbyggare och trivs med att arbeta i team
Du har god självdisciplin och kan självständigt organisera dig själv och din tid på ett effektivt sätt
Du gillar ordning och reda
Du utrycker dig väl i både tal och skrift på såväl svenska som engelska
Du har B-körkort
Meriterande är medicinsk kunskap och/eller erfarenhet från arbete inom sjukhusvård eller medicinteknik samt dokumenterad erfarenhet av att arbeta med försäljning.
Vi kommer att värdesätta dina personliga egenskaper högt.
Öppen för alla
Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.
Kontaktpersoner på detta företaget
Rekryteringskonsult Ann-Sophie Wågö
0410-25088