OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi söker nu en driven säljare för försäljning av systemlösningar för företag till vår kund i centrala Stockholm. Vi söker Dig som är van vid komplex försäljning, troligtvis har du arbetat med försäljning i 3-5 år. Tjänst: Du kommer att arbeta med såväl produkt som tjänsteförsäljning. Vår kund erbjuder ekonomi- affärs- projekt- och lönesystem, digital fakturahantering, budget analyssystem. Den säljare som vi nu söker skall skaffa sig grundläggande kunskap om någon/några av dessa system. Som säljare arbetar du mot medelstora och stora företag inom tjänsteföretag, medlemsorganisationer och fastighetsbolag. Du kommer att arbeta såväl enskilt som med olika specialister i säljprocessen. Arbetet kommer i första hand att handla om att sälja på nya kunder men det kan även i viss mån finnas inslag av försäljning på befintliga kunder. Du kommer att ingå i ett team bestående av 3 säljare, som stöd i säljprocessen finns konsultgrupper runt våra produkter Arbetsuppgifter: - Ansvara för nyförsäljning inom segmenten. - Delta och planera olika marknadsaktiviteter samt arbeta aktivt med att föra ut vår kunds budskap mot marknaden. - Driva upphandlingar som är mellan 0,3 - 3 Mkr i storlek och ansvara för kvalitet och budskap i anbudet. - Göra omvärldsanalyser, marknadsanalyser, förstudier och avtalsförhandlingar. - Tillsammans med konsulter och presale personal planera och genomföra workshops och demonstrationer. - Driva affär från första kontakt till affärsförhandlingar och avslut. - Säljansvar för en personlig säljbudget. Erfarenhet: Du som söker är troligen civilekonom. Vi ser det som meriterande om Du har verksamhetskunskap från tjänsteföretag. Vi söker en person som har flera års dokumenterad erfarenhet av framgångsrik försäljning och ett etablerat kontaktnät inom branschen. Rätt person har flerårig erfarenhet av affärssystem- eller IT relaterad tjänsteförsäljning av projekt där personen själv haft det primära huvudansvaret. Du behärskar svenska och engelska flytande i tal och skrift. Personen skall även kunna påvisa uppnådda resultat gentemot budget över tid. Stor vana att arbeta med beslutsfattare hos kund efterfrågas. Personlighet: Du som söker tjänsten är självgående, målmedveten och tar egna initiativ. Du har lätt för att skapa och behålla goda relationer med både kunder och medarbetare, är lyhörd för andras åsikter och har förmåga att uttrycka Dig väl i tal och skrift. Som framgångsrik säljare förväntas Du även vara drivande, professionell, resultatfokuserad, beslutsmässig samt besitta förmåga att leva upp till satta säljmål. Företagskultur: Vår kunds företagskultur präglas av prestigelöshet, högt tempo, hög kompetens och ett informellt klimat vilket förutsätter att Du som person naturligt trivs i den typen av miljö. Ledord för vår kund är kommunikation, attityd, respekt, delaktighet och ansvar.
Kontaktpersoner på detta företaget
Admin.assistent Hanan Toutoundji
08-545 539 90
Rekryteringsansvarig Fanny Kjellberg
08-545 539 90
Affärsområdeschef Carin Helander
08-545 539 90
Rekryterare Sanna Löfgren
08-545 539 90