OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Kort beskrivning av företaget:
En unik arbetsgivare. Länsförsäkringar Göteborg och Bohuslän är ett kundägt bolag med stark lokal förankring. Professionellt och enkelt erbjuds privatpersoner och företag attraktiva tjänster med en unik helhet inom bank, försäkring och fastighetsförmedling. Länsförsäkringar Göteborg och Bohuslän är ett av 23 lokala och självständiga länsförsäkringsbolag som tillsammans utgör Länsförsäkringar. De 23 bolagen äger gemensamt Länsförsäkringar AB. Vår organisation har satt en tydlig prägel på oss. I allt från hur vi prioriterar det dagliga arbetet och hur vi förvaltar våra kunders pengar - till hur vi samverkar i grupp och hur vi utvecklas som individer. Välkommen till en bank- och försäkringsgrupp som inte är riktigt som alla andra.
Beskrivning av arbetsuppgifter:
Länsförsäkringar Göteborg och Bohuslän söker callcentersäljare i Göteborg På ett enkelt, engagerat och professionellt sätt är du med och skapar framgång. I en marknad där bolagens utbud påminner mycket om varandras är det i det personliga mötet som vi ska utmärka oss och vara unika. Vi söker dig som vill arbeta med försäljning på Länsförsäkringar Göteborg och Bohuslän. Din utmaning Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är behovsanpassad försäljning av försäkringar till privatpersoner. Du arbetar med uppsökande försäljning över telefon där du i kundmötet skapar nya och utökar befintliga kundrelationer. Du agerar utifrån våra värderingar och skapar långsiktiga och lojala relationer. Du är en del av ett säljteam som har tydliga försäljningsmål och där företagskulturen präglas av starkt kundfokus, hög aktivitet och långsiktiga relationer. Arbetstiderna är måndag-torsdag klockan 12.30-21.00. I ersättningen ingår en garantiprovision, en rörlig provision samt en bonusdel som baseras på dina försäljningsprestationer.
Beskrivning av kvalifikationer:
Detta är ett jobb för dig som är engagerad och har ett stort driv att hjälpa kunden att få det bästa erbjudandet. Du är resultatinriktad och modig i din natur och har en förmåga att skapa goda relationer. Arbetet ställer höga krav på uthållighet, aktiv planering av egen tid, att hålla ett högt tempo samtidigt som du håller en god kvalitet i ditt arbete. Vi vill att du har gått en KY-utbildning inom försäljning eller har motsvarande arbetslivserfarenhet, gärna från proaktiv försäljning. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper. Du tar ett stort eget ansvar i din utveckling och vet att det är upp till dig att lyckas. På så vis bidrar du till en god försäljningskultur där du uppmuntrar dina kollegor genom positiv feedback och laganda. Tillsammans med din chef och säljcoacher får du utbildning och stöd för att utvecklas som säljare. Du delar självklart våra värderingar - enkla, professionella och engagerade. Tillträde för tjänsten är vecka 34 och de två första veckorna startas med en introduktion och medlyssning. Utbildning startar under vecka 36.
Kontaktperson:
Funktion: Chef Callcenter
Namn: IdaSofia Gunnarsson
Telefon: 031-63 23 49