OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Just nu söker DSV Solutions en ny säljare, Business Development Manager, som vill vara med att bygga upp DSV Solutions ökade närvaro inom logistikmarknaden i Sverige både vad det gäller nya och befintliga kunder inom 3PL tjänster. Om du är intresserad bör du söka den här tjänsten på DSV Solutions i Arlandastad, Stockholm!
DSV Solutions är ett ledande logistikföretag inom området 3PL som har en stark tillväxt över hela landet, och erbjuder utmanande arbete i en internationell miljö. Har du erfarenhet av försäljning inom 3PL-området finns det stora möjligheter för dig att utvecklas i den här tjänsten och inom DSV Solutions.
Som Säljare hos oss ansvarar du för hela försäljningsprocessen vad det gäller nya och befintliga kunder, ditt mål är att utveckla nya samarbeten, skapa fler möjligheter, relationer och affärer. Fokus är nyförsäljning vilket innebär att du arbetar med uppsökande verksamhet och du bygger upp din egen kundbas. Du ansvarar för hela försäljningsprocessen från prospekterar, bokar möten, träffar potentiella kundföretag för personliga möten.
I rollen har du ett eget ansvar för att etablera och bygga långsiktiga relationer där pålitlighet, kompetens, innovation och kvalitet är våra ledord, du har själv möjligheten att på sikt ansvara för dina egna kunder. Du arbeta med omväxlande och intressanta uppgifter, i en flexibel, process- och resultatorienterad organisation i nära samarbete med dina kollegor i säljavdelningen, Business Change och våra operativa avdelningar. Det krävs att du har en tydlig affärsförståelse och en god kännedom om 3PL-branschen. Du behöver även vara en mästare på kontaktskapande både innanför och utanför organisationen.
Vi söker en Säljare, Business Development Manager som har till uppgift att:
* Föreslå och utforma olika logistiklösningar utifrån kundernas behov och företagets prioriteringar
* Säljplanera och sälja till nya och gamla kunder inom tilldelat ansvarsområde
* Prissättning och offertutformning
* Efter avslut och justeringar informera ansvariga medarbetare om innehållet i kundavtal och prisöverenskommelser
* Planering och genomförande av aktiv kundvård inom tilldelat ansvarsområde, inkluderande prisjusteringar och relevanta utvecklingsprojekt i samråd med operativt ansvariga
* Bidra till utveckling av säljprocessen samt till utveckling av kontaktytor inom koncernens olika bolag och divisioner
Du har din bas på vårt kontor i Arlandastad med resor aktivt inom Sverige. Under 2022 får du dessutom möjlighet att flytta in i vårt alldeles nybyggda logistikcenter i Rosersberg.
Din profil
Vi söker dig som är en driven, affärsmässig och kontaktskapande säljare som har förmågan att kommunicera på ett klart och övertygande sätt. Du har lätt för att samarbeta och intresse för att jobba med effektivisering och ständiga förbättringar där du är van att använda data som underlag för beslut. Du gillar när tempot är högt och att arbeta mot givna mål som du själv ansvarar för att uppfylla. Som person är du organiserad samt drivs av att skapa resultat tillsammans. Du gillar att jobba i och med ett Team av medarbetare.
Skallkrav
* Arbetslivserfarenhet av Uppsökande ny- och merförsäljning
* Dokumenterat goda försäljningsresultat
* Svenska och Engelska i tal och skrift
* Excelkunskap (Sammanställning/dataanalys/ KPI-er)
* Powerpoint (van användare)
* Eftergymnasial utbildning inom ekonomi, logistik eller annan relevant högskoleutbildning
Meriterande:
* Arbetslivserfarenhet av Uppsökande ny- och merförsäljning av lager- och logistiktjänster
* Erfarenhet av Microsoft Dynamics
* Erfarenhet av logistisk automation
* Erfarenhet av logistiklösningar för e-handel
Tjänsten är en prov-/tillsvidareanställning på heltid med önskat startdatum Maj 2021 eller enligt överenskommelse.
I den här rekryteringen arbetar vi med löpande urvalsprocess. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.