OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Permobil AB är globalt marknadsledande tillverkare och leverantör av produkter och tjänster inom Avancerad Rehab. Vi finns i över 70 länder och har ca 1600 medarbetare världen över. Permobil har med innovation och teknologi strävat efter att förbättra vardagen, livskvaliteten och det medicinska utfallet för personer med funktionsnedsättning i över 50 år.
Vårt säljnätverk, med både egna säljbolag och självständiga distributörer, växer kontinuerligt. Vill du vara en del av ett hårt arbetande och ambitiöst team som ständigt jobbar för att förbättra livet och vardagen i människors liv så bör du söka tjänsten som Säljare - elrullstolar och drivaggregat i Stockholm.
Ansvarsområde
På Permobil har säljarna varierande och stimulerande arbetsuppgifter som kombinerar teknologi och säljutmaningar som innefattar daglig kontakt med kunder och andra intressenter. Denna roll innebär ett ansvar som kräver både sälj- och kundfokus kombinerat med kommunikationsfärdigheter och eget driv.
Du bör ha ett starkt tekniskt intresse då mycket av jobbet går ut på att förstå, dokumentera och översätta användarens behov och tekniska krav till lösningar som Permobil erbjuder.
I denna roll kommer du jobba självständigt och ansvara för en försäljningsbudget mot flera kunder i ditt område. Huvuduppgiften är att planera, boka och genomföra utprovningar och kundbesök tillsammans med kunder och slutanvändare samt att marknadsföra Permobils produkter och tjänster via utbildningar, slutanvändarträffar, mässor och andra sammankomster. Du kommer också spela en viktig roll att proaktivt hantera utvalda intressenter i din region.
Kvalifikationer
Vi tror att du har minst 3 års erfarenhet från försäljning av medicinskteknisk utrustning, hjälpmedel för personer med funktionsnedsättning eller liknande områden med gott resultat.Du är tekniskt bevandrad och räds inte för att kavla upp ärmarna för att skruva och mecka med produkterna tillsammans med kund och slutanvändare. Du har en god kännedom om människokroppen och kan agera rådgivande vid kundkontakt.
Som person är du duktig på att skapa och upprätthålla långsiktiga affärsrelationer. Du har en initiativtagande personlighet med stort eget driv och har vana av att bygga en struktur för att hantera många bollar i luften. Du är aktivitets- och resultatorienterad med förmåga att förstå och ta snabba, skarpa beslut i en affärssituation. Du kommer behöva förstå och analysera användarens behov och behöver därför ha förmågan att tänka både innanför och utanför boxen för att identifiera lösningar och affärsmöjligheter. Du är ihärdig och taggas av tuffa utmaningar och du ger inte upp i första taget
För att kvalificera för denna roll måste du ha B-körkort och grundläggande datorvana.
Du är flytande i svenska i både tal och skrift och har goda kunskaper i engelska i tal och skrift.
Information
För mer information om tjänsten, kontakta Said Rokhzan, Regional Sales Manager North, 072-744 70 10.
För information om rekryteringsprocessen, kontakta Anna-Karin Ehn, HR Business Partner, 070-327 18 38.
Vi går igenom urvalet löpande, så vänta inte med att skicka in din ansökan!
Kontaktpersoner på detta företaget
Isabella Edström
+46 60 59 58 39
Anna-Karin Ehn
+46703271838
Isabella Edström
+46 70 360 19 20