OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du en B2B-säljare som alltid drömt om att driva eget? Vill du jobba med relationsförsäljning mot en uppskattad produkt där du har fria tyglar i hur du bedriver din verksamhet samtidigt som du får det stöd du behöver av en central organisation?
PAAM Systems söker nu ytterligare en franchisetagare i regionen Värmland, Dalarna, Örebro och Gävleborg.
Om PAAM Systems
PAAM Systems ger idag hundratals företag och verksamheter runt om i Sverige en säkrare vardag med ett smart, interaktivt och tidsbesparande system för hantering av nycklar. PAAM Systems utvecklar och konstruerar produkterna och mjukvaran i Sverige och deras affärsidé är ett viktigt och naturligt steg i digitaliseringen som gör att verksamheter enkelt och effektivt kan använda smarta nyckelanläggningar genom ett webbaserat administrationsprogram.
En hög prioritet för många verksamheter är att ha säkra och väl fungerande nyckelhanteringsrutiner som löser tids- och resurskrävande problem som borttappade och ej återlämnade nycklar, rörig nyckelförvaring och manuell hantering av nyckelutlämningar och papperskvittenser. Fastighetsbolag, säkerhetsbolag och olika typer av vårdinrättningar är några exempel på verksamheter där nycklar måste hanteras säkert och effektivt.
Om rollen
Du får genom ett franchisekoncept möjligheten att starta upp en egen verksamhet för PAAM Systems i regionen Värmland, Dalarna och Gävleborg. Med dig har du en etablerad och uppskattad produkt där du arbetar med hela kundupplevelsen från försäljning till installation och kundsupport. Licenskostnaden ger dig ensamrätt till all försäljning i ditt distrikt, till såväl nya som befintliga kunder, där ersättningsnivån för försäljningar är mycket generös.
Du kommer att arbeta proaktivt med att söka upp nya kunder och sälja in företagets produkter men också skapa relation med befintliga kunder, ta hand om inkommande leads samt försäljning av tillbehör och reservdelar. Du är ansvarig för hela försäljningsprocessen från beställning till installation och tillhörande utbildning samt felanmälningar.
I rollen finns ett stort ansvar och frihet där du själv bestämmer hur du vill nå dina mål. Du väljer vilka uppgifter du vill sköta själv och vilka du vill delegera till anställda eller konsulter. Under din första tid som franchisetagare får du en gedigen introduktion till PAAM Systems samt de utbildningar och verktyg du behöver för att lyckas i din nya roll. Den centrala organisationen finns sedan kvar som löpande stöttning när du etablerar och utvecklar ditt företag.
Krav för rollen
B-körkort
Du ska ha ett genuint intresse för proaktiv B2B-försäljning och en vilja att driva eget företag
Meriterande
Tidigare erfarenhet av att driva eget företag
Tidigare erfarenhet av B2B-försäljning med fokus på relationsförsäljning
Du är lösningsorienterad och ser snabbt vad du behöver göra när du står inför ett problem
Du behöver inte ha en teknisk bakgrund men du behöver vara en lättlärd person med en vilja att lära dig de kunskaper som krävs för att lyckas i rollen
Startdatum: Enligt överenskommelse
Omfattning: Heltid
Ort: Värmland, Dalarna, Örebro och Gävleborg
Låter det som något för dig? Om du vill veta mer om franchisekonceptet för PAAM Systems är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Johanna Holmquist via 076-029 90 39 eller johanna@stegra.nu. Du kan också skicka in din ansökan direkt, då slår vi dig en signal inom kort och berättar mer.
Vi går igenom urvalet löpande vilket innebär att rollen kan tillsättas innan sista ansökningsdatum.
Stegra hanterar hela rekryteringsprocessen och alla frågor om tjänsten besvaras av Stegra.