OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Kort om tjänsten
En av våra säljare går efter sju år vidare till nya utmaningar och vi söker nu en ersättare. I rollen som säljare kommer du ansvara för att utveckla samarbetet och hitta nya affärsmöjligheter hos befintliga kunder såväl som hos potentiella företag. Som säljare kommer du arbeta med skräddarsydda, kundunika lösningar såväl som standard hjullösningar och rullbanor, produkter som tidigare låg under namnet Hjulex, som numera ingår i Ramström Transmission. Även deltagande på mässor och andra marknadsaktiviteter kommer att ingå i tjänsten. Ditt distrikt kommer att vara hela Sverige, men största delen av affärerna norröver sker digitalt. Räkna med 1-2 övernattningar per månad. Idag arbetar 20 personer på kontoret i Helsingborg.
Läs gärna mer om företaget www.ramstromtransmission.se och www.hjulex.se
Om verksamheten
Ramström Transmission AB är verksamt inom transmission och stationär materialhantering och ingår i den börsnoterade Addtech-koncernen. Företaget handlar med mekaniska transmissions-produkter såsom kedjor, kopplingar samt relaterade produkter och hjul. Våra produkter är en nödvändig del för att våra kunders produktion ska fungera och förståelse för hela processen är en viktig del i vårt arbete tillsammans med våra kunder.
Med teknisk kompetens och produktkunskap samt attraktiva varumärken erbjuder vi våra kunder kostnadseffektiva och kundunika lösningar.
Vi är idag drygt 25 anställda, har vårt huvudkontor och lager i Helsingborg samt försäljningskontor i Härnösand & Järfälla. Ambitionen är att fortsätta växa lönsamt genom organisk tillväxt. Vi planerar även att genomföra förvärv som stödjer övriga uppsatta mål.
Mer om tjänsten
• Som Säljare kommer du ansvara för alla steg av försäljningsprocessen, från samtal till signad affär.
• Huvudsakligen sälja standardsortiment av lagerprodukter och försäljning av rullbanor och kundunika produkter.
• Självständigt kontinuerligt analysera distriktet för att hitta nya potentiella kunder.
• Behandla offertförfrågningar från kunder inom distriktet.
Din profil
För att lyckas i denna roll har du tidigare erfarenhet som säljare med goda resultat inom B2B. Som person har du ett starkt eget driv, ett brinnande intresse för att göra affärer och du trivs med att arbeta mot uppsatta mål. Du kommer ha fritt ansvar för att planera dina resdagar och det kräver att du är strukturerad och har förmåga att självständigt planera ditt arbete och trivs med det. Då det är ett relativ litet kontor är det givetvis viktigt att du har förmåga att samarbeta med kollegor, likväl som du kan arbeta självständigt. Har du arbetat i en bransch som kräver teknisk kännedom är det en fördel.
Engelska i tal och skrift och god datorvana är ett krav.
Tjänsten är en fast anställning direkt hos Ramström Transmission.
Ansökan
Välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV och din ansökan så snart som möjligt eftersom urvalsprocessen sker löpande. Frågor om tjänsten besvaras av rekryteringskonsult Mahlin Granelli Glyré 070-3774539 alternativt mahlin.glyre@dreamwork.se
Kontaktpersoner på detta företaget
Jenny Persson
042-176608
Frida Ellingsen
0470-745554
Jenny Sini
046-460 23 02
Jenny Sini
Frida Ellingsen
0470-74 55 54
Mahlin Glyré
Måns Persson
0761-45 27 10
Mahlin Glyré
042 - 17 66 11
Patrik Staaf
042-176618
Annika Sjöberg
08-446 47 09