OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi letar efter en svensktalande kundinriktad Customer Lifecycle Manager för att utföra engagemanget och driva partnerhand-off, ge kunden inledande ansikte/röst och driva försäljning.
Befattning: Cloud Customer Lifecycle Manager
Plats: Málaga, Spanien
Anställningsform: Heltid
Ersättning: Grundlön + prestationsbonus.
PLIKTER OCH ANSVAR:
Var den första och främsta kontaktpunkten för molnteknikkunder - små och medelstora företag
Utnyttja sociala, digitala, video-, chatt-, telefon- och demonstrationsmiljöer för att effektivt nå, sälja till och hantera kunder
Kontakta 200 leads och skapa 30 möjligheter per månad; bibehåll hög daglig aktivitet, minimum ~60-90 aktiviteter/dag
Fastställ kundernas behov och identifiera möjligheter, ge ett starkt första intryck och lägg grunden för långsiktiga kundrelationer genom att leverera en kundengagemangsupplevelse i världsklass
Quarterback-försäljning från lead till köp, leder säljstrategin, maximerar mer- och korsförsäljningsmöjligheter genom att samarbeta med lösningsspecialister och Partner Connection Managers
Förvandla potentiella kunder och kvalificerade potentiella kunder till möjligheter och intäktspipeline genom att tillämpa relevanta kriterier, t.ex. BANT (budget, auktoritet, behov och tidslinje)
Prognostisera försäljning, pipeline och användning av produkterna och lösningarna i omfattning
Samla in feedback från kunder och formulera den tillbaka till företaget: "Kundens röst."
KRAV:
Goda kunskaper eller flytande engelska (verbal och skriftlig), flytande eller modersmål svenska (verbal och skriftlig)
2+ års försäljningserfarenhet med en bevisad meritlista av framgång krävs
Minst 1 års erfarenhet av IT-branschen krävs och generell kunskap om IT-branschen
Gymnasieexamen krävs; en BA/4-årig examen skulle vara meriterande
Förtrogenhet med moderna säljtekniker och verktyg, inklusive erfarenhet från detaljhandel, företagspraktik eller entreprenörsprogram
Erfarenhet av att arbeta med eller sälja Azure, Office 365, Dynamics 365 eller liknande lösningar är meriterande
Microsoft Fundamentals-certifiering på Azure/Modern Workplace/BizApps skulle vara en fördel
Förmåga att arbeta självständigt – driver sin egen personliga prestation, tar ansvar för utbildning och kompetenshöjning, söker ständig kvalitetsförbättring
Starka interpersonella färdigheter, utmärkt muntlig, skriftlig och muntlig affärskommunikationsförmåga. Förmåga att framgångsrikt kommunicera med kontakter via telefon (cold calling och etablerad relation), e-post, video och presentationer
Prestations- och framgångsdriven personlighet, motiverad av prestationsbelöningar för att överträffa årliga försäljningsmål genom strategiskt säljledarskap och starkt samarbete mellan företag
Gedigen tidshanteringsförmåga
Erfarenhet av att använda Microsoft Office Suite-applikationer, Windows OS och Client Relationship Management (CRM) system som Dynamics 365, Salesforce, etc.
Passion för molnteknik och att förändra världen.
FÖRDELAR:
Attraktiv ersättning med försäljningsbonusar
Jobbar med ett stora namn inom molnbranschen och skaffar dig specialisering inom det
Arbeta måndag till fredag kl. 09.00–18.00
Flyttkostnadsersättning för kandidater från utlandet
Möjlighet till hybrid-lösning
Sponsrade måltider
Internationellt team
Stimulerande miljö
Många möjligheter till tillväxt inom företaget.