OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi är sex försäkringsbolag runt om i Sverige som samverkar under det gemensamma varumärket Dina Försäkringar. Vi finns på nära femtio platser i landet, från Lund i söder till Piteå i norr. Med anor sedan 1768 har vi på Dina Försäkringar erfarenhet av att försäkra det du bryr dig om och att hjälpa dig att göra vardagen tryggare. Dina Försäkringar är landets femte största sakförsäkringsgivare. Ledorden för vår verksamhet är att vi ska vara nära, nytänkande och engagerade. Läs mer på www.dina.se.
Vill du vara en viktig del i ett framgångsrikt säljteam? För att fortsätta ta hand om våra kunder på bästa sätt behöver vi nu en ny kollega som vill ta hand om våra företagskunder och som har ett stort intresse för att tillgodose kundens behov av försäkringar på absolut bästa sätt. För dig som gillar kundkontakt och affärsrådgivning finns nu möjlighet att hänga med på en riktigt spännande tillväxtresa.
Dina Försäkringar Väst är närmare 50 personer som arbetar på fem olika kontor placerade i Mölndal, Alingsås, Uddevalla, Vara och Hova. Du rapporterar till försäljningschefen Företag och Lantbruk, Mikael Neckman och i den här tjänsten utgår du från Uddevalla och ansvarar för kunder i stora delar av Bohuslän och Dalsland.
Erbjudande
Du kommer att få jobba i en härlig miljö med bra kollegor och med en gemensam omtanke om kunder och anställda. Eftersom Dina Försäkringar är ett relativt litet bolag är rollerna generellt sett bredare än hos andra försäkringsbolag och du får stora möjligheter att både få ansvar och ta egna initiativ. Det är aldrig långt från tanke till beslut och du kan styra, planera och utveckla ditt arbete. Kundnöjdhet värderas högt och det finns ett stort fokus på en sund arbetsmiljö.
På jobbet
Dina Försäkringar Väst i Uddevalla söker nu en ny medarbetare med vilja och förmåga att skapa affärer och bygga långsiktiga kundrelationer. I denna roll kommer du att jobba som företagssäljare och ingå i ett säljteam på 16 personer.
Rollen innebär att du kommer besöka nya och befintliga kunder i din region samt delta på olika event och kundaktiviteter. Du skapar nya kontaktytor genom att nätverka vid olika evenemang, via samarbetspartners och via samarbete med dina kollegor. Dessutom är du aktiv och hittar nya vägar för att identifiera och bearbeta nya kunder.
Du kommer ansvara för din egen försäljningsbudget. För att säkerställa att den uppnås ställer det krav på din förmåga att både attrahera nya kunder men också värna om de redan befintliga. Genom att ha en kontinuerlig dialog med kunden och erbjuda rådgivning kring olika försäkringslösningar anpassade efter deras verksamhetsbehov, säkerställer du att kunden känner sig trygg med att ha valt oss som försäkringsbolag. Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid.
Din arbetsdag består av aktivt sälj- och kundvårdsarbete som till exempel:
Strukturerad nykundsbearbetning och kundvård
Göra riskbedömningar och arbeta skadeförebyggande
Göra premieberäkningar och ta fram offerter
Ansvara för egen kundstock och uppföljning
Din profil
Vi söker dig som sätter kunden i fokus, som är en lagspelare och gillar att bidra till din och dina kollegors framgång samt gillar att jobba mot uppsatta mål. Du tycker om personlig försäljning och skapa långsiktiga relationer med kunder är bland det roligaste du vet. Du är lyhörd och engagerad. Du trivs både med att jobba i ett team och bidra till gruppens framgång samt ta beslut på egen hand. För att gilla denna roll så är det viktigt att du gillar att utvecklas och vill vara den bästa säljaren för våra företagskunder. Om du har tidigare erfarenhet av tjänsteförsäljning är det meriterad men inget krav.
För att trivas som säljare hos oss på Dina Försäkringar Väst ser vi att du är en positiv person där din kommunikativa förmåga och professionella approach kommer resultera i långsiktiga samarbeten med nöjda kunder och glada kollegor. Vi söker en engagerad medarbetare som sätter våra kunder i fokus och bidrar till en god stämning i gruppen. Vidare präglas du av ett affärsmässigt och resultatorienterat förhållningssätt och gör ditt yttersta för att nå dina och teamets uppsatta mål.
Utöver dina personliga erfarenheter som vi värderar högt har du förhoppningsvis goda kunskaper inom Office-paketet och gärna något av marknadens CRM-system. Du talar och skriver såväl svenska som engelska. Tjänsten förutsätter att du har både körkort och bil.
Om du har erfarenhet från försäkringsbranschen så är det meriterande.
Vi kommer att göra utdrag från polisens belastningsregister och det krävs att du är prickfri för att arbeta hos oss.
Ansök
Sök tjänsten så snart du kan men senast den 15 mars. Har du frågor om tjänsten, kontakta Helene Hagman, Jerrie, 0708-204704 mail helene.hagman@jerrie.se eller Linkedin
Välkommen med din ansökan!