OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Statoil Fuel & Retail Sverige är en ledande skandinavisk stationskedja bestående av fullservice- och automatstationer med över 100 års erfarenhet inom området. Vi finns i 8 länder och representeras av 18 500 anställda på 2 300 stationer. I den svenska verksamheten ingår cirka 700 stationer, både fullservice- och automatstationer. I Sverige arbetar närmare 4 000 engagerade medarbetare med att göra oss till Sveriges vassaste stationskedja och för att underlätta våra kunders vardag. Ca 400 av dessa är placerade på vårt servicekontor i Stockholm. Statoil Fuel & Retail är ett helägt indirekt dotterbolag till Alimentation Couche-Tard, Inc. och en del av ett nätverk av mer än 8 100 stationer. 70 000 passionerade återförsäljare välkomna mer än 30 miljoner besökare varje vecka.
Statoil söker servicetalanger till en viktig uppgift - att underlätta våra kunders vardag!
Som säljare ska du genom service, försäljning och merförsäljning tillgodose kundens behov. Vår ambition är alltid sticka ut på ett område – i kundmötet. För att lyckas med detta och trivas på Statoil är du genuint intresserad av människor, du motiveras av utveckling och drivs av synliga resultat. Du ansvarar för dina egna arbetsområden inom vårt koncept och ingår i ett stationsteam där du blir en viktig länk i vår framgångsrika kedja.
Jobbet på en Statoilstation är socialt, omväxlande och stundtals hektiskt. Både små och stora problem måste lösas och ingen arbetsdag är den andra lik, med ett undantag – kunden är alltid i fokus!
För att få veta mer om vad jobbet på stationen handlar om, kika på vår film och träffa kollegorna!
Vi söker vi dig som:
• Har utmärkta försäljnings- och servicefärdigheter
• Anpassar dig snabbt till förändringar och uppskattar ett högt tempo
• Letar efter möjligheter att lära dig nya saker och utvecklas inom Statoil Fuel & Retail
• Agerar enligt etiska normer och värderingar
• Är minst 18 år och har B-körkort
Arbetsomfattningen är heltid och arbetstiden varierande på schema.
Varför välja Statoil? – Vi är en av Sveriges mest framgångsrika stationskedjor
Statoil Fuel & Retail AB är ett av Sveriges ledande drivmedelsbolag. I den svenska verksamheten ingår 700 drivmedelsstationer, vi finns över hela landet och erbjuder förutom drivmedel, service och kunskap även fräsch och näringsrik mat, ekologiskt och Fairtrade-märkt kaffe, biluthyrning och biltvätt.
– Du får stora möjligheter att utvecklas både personligt och inom försäljning genom våra interna utbildningar
Som nyanställd på Statoil får du genomföra en introduktionsutbildning. Utbildningen innefattar alla delar du behöver för att känna dig säker i din roll och kunna ge våra kunder bästa möjliga service. För att säkerhetsställa att vi hela tiden har rätt kompetensnivå på stationerna utbildas personalen kontinuerligt inom service, försäljning, miljö och säkerhet.
– Vi har ett innovativt klimat med omtanke om kunder, kollegor och om vår miljö
I januari 2009 beslutade vi att internt anta en miljöstrategi som vi kallar 50-50-50. Vår ambition är att till 2020 halvera våra egna koldioxidutsläpp, att halvera våra energikostnader och att 50 procent av konsumenterna då uppfattar att vi är det drivmedelsbolaget som gör mest för miljön.
– Vi är en plantskola för ledare, för dig som visar vad du vill finns det många möjligheter!
Vi rekryterar alltid i första hand internt. Vi tror på att alltid börja med att ge våra befintliga medarbetare chans till utveckling och nya utmaningar. För dig som visar engagemang, mod och öppenhet för förändring är möjligheterna stora.
Passar ovanstående beskrivning in på dig samt är du redo att bli en del av vårt team? Välkommen med din ansökan genom att klicka på "Skicka ansökan" (bifoga ditt CV och personliga brev i formaten Word alt. pdf). Tveka inte att kontakta oss om du har frågor!
Läs mer om att jobba på Statoil på www.statoil.se/jobb eller på www.careerbook.se/statoil
Vårt sätt att vara beskrivs av "ACT with PRIDE ", vårt DNA. "ACT with PRIDE" utgör kärnan i vårt företag. Det är vår koncerngemensamma guide till hur vi ska göra saker - hur vi gör affärer, hur vi agerar mot varandra och mot andra. PRIDE står för P=People, R=Results, I=Improvment, D=Development, E= Entrepreneurship. Vill Du bidra till vår väg framåt och till att underlätta våra kunders vardag?
Kontaktpersoner på detta företaget
Helge Bromé
Anna Bergö
Mats Nilsson
Ivica Beslic
Mats Sjölin
Alexandra Hedlöf Sterner
Linus Björkman
Sofie Gustavsson
Recruiter Sweden
Johnny Björnsson