OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Svan Care ska vara förstahandsvalet för rådgivning och inköp av hjälpmedel till människor som behöver extra stöd för att kunna sköta sin vardagliga toaletthygien och på så sätt förlänga sitt hemmaboende och sin självständighet.
Vi är speciella. Speciella på det sätt att vi lever med ett av de mest vardagsnära behoven som finns – varje dag. Och vi gör det genom att utveckla lösningar för människor som behöver genomtänkta hjälpmedel i sin vardag. Med en unik blandning av erfarenhet, samarbete, kunskap och utveckling strävar vi efter att nå de bästa lösningarna för tillgängliga badrum och kök. Det ska vara enkelt att jobba med Svan Care, precis som vi eftersträvar att våra produkter ska förenkla vardagen.
Svan Care har i över 20 år arbetat med lösningar för människor som av olika anledningar behöver hjälpmedel för att kunna utföra det som de flesta av oss ser som en självklarhet. All forskning, utveckling och tillverkning gör vi själva i vår produktionsanläggning och huvudkontor i Ludvika, i nära kontakt med de som vet vad som behövs – användarna. Det tycker vi är vardagsnära och den bästa lösningen.
Svan Care ingår i den börsnoterade koncernen AddLife med huvudkontor i Stockholm. Tillsammans med koncernsyskon i Sverige, Norge, Finland och Danmark utgör vi ett affärsområde inom Homecare där vi genom nära samarbete erbjuder ett brett produktsortiment för bostadsanpassning och hjälpmedel i hela Norden.
Om tjänsten
Vi erbjuder dig en spännande roll som Säljare inom affärsområdet Homecare som innebär att du arbetar med vårt sortiment av hjälpmedel och produkter för bostadsanpassning. Arbetet innebär att underhålla ett brett kontaktnät med arbetsterapeuter, fysioterapeuter, hjälpmedelskonsulenter, hjälpmedelstekniker, installatörer m fl. Arbetet går i stora delar ut på att etablera och vårda relationerna inom nätverket. Med de produkter och den service som Svan Care erbjuder kommer du att underlätta för brukare att få den bästa lösningen för att fortsätta kunna bo kvar hemma trots funktionsnedsättning.
Hos oss får du stora möjligheter att utveckla försäljningsprocessen och det är viktigt du trivs i ett entreprenörsdrivet bolag. Du och ytterligare 5 kollegor ingår i affärsområdet Homecare och driver gemensamt utvecklingen av affärsområdet.
Arbetet planerar, prioriterar och driver du självständigt i allt ifrån planering av resor, offertskrivning, registrering i CRM system, utprovningar av produkter hos brukare, utbildning och produktvisningar på hjälpmedelscentraler och för bostadsanpassningshandläggare. För rätt person finns goda utvecklingsmöjligheter i ett marknadsledande företag med ett starkt varumärke.
Din profil
Du har bakgrund från vården, antingen som arbetsterapeut eller fysioterapeut alternativt hjälpmedelskonsulent, hjälpmedelstekniker, sjuksköterska, undersköterska eller liknande. Viktigast är att du är bra på att ta människor och skapa relationer, är kreativ, problemlösare och anpassningsbar. Du behöver ha ett starkt eget driv, vara serviceinriktad och känna dig bekväm i situationer hemma hos brukare. Tidigare erfarenhet av försäljning är meriterande men inget krav. Viktigast är att du har rätt personlig profil och en vilja att utvecklas inom ett spännande område och drivs av att jobba mot gemensamt uppsatta mål och har förmåga ett entusiasmera din omgivning.
Din huvudsakliga geografiska marknad är Mellersta Sverige. Placeringsort är hemmakontor i Stockholm, Mälardalen eller kontoret i Ludvika. Tjänsten omfattar heltid och innebär resor, B-körkort är ett krav.
Ansökan
Urval sker löpande så mejla ansökan snarast till marcus.bjurman@svancare.se Märk ansökan ”Säljare Homecare”. För mer information om tjänsten vänligen kontakta, Conny Schedin tel. 070-790 04 85. Vi ser fram emot din ansökan senast 30 december!