OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Brinner du för kundrelationer och har du en stark drivkraft att nå målen tillsammans med teamet? Vill du bidra till att effektivisera vården och patientresan? Har du ett lösningsorienterat förhållningssätt och förmågan att gå från ord till handling kommer du trivas hos oss.
Om Acceptus
Acceptus arbetar för att förenkla vardagen i vårdrelaterade verksamheter inom hälsa, vård och omsorg. Vi är en oberoende aktör med lång erfarenhet och specialistkompetens inom ett stort antal verksamhetsområden.
Acceptus erbjudande av digitala vårdtjänster syftar till att ge vårdgivare möjligheten att optimera sin verksamhet och förbättra patientupplevelsen. Vi driver utveckling i nära samarbete med våra kunder och erbjuder såväl egenutvecklade tjänster som lösningar från samarbetspartners. Tjänster kring journalsystemet TakeCare är en central del i vårt erbjudande inom digitala vårdtjänster.
Rollbeskrivning
I rollen som säljare hos Acceptus bearbetar du såväl befintliga som potentiella kunder huvudsakligen i Stockholm men även i andra delar av landet. Du arbetar i nära samarbete med säljansvarig och affärsområdeschef. Du kommer vara en del i vårt kundteam som arbetar med försäljning, införande, implementering, utbildning samt systemförvaltning av våra digitala vårdtjänster.
Vi erbjuder ett arbetsklimat med stark teamkänsla och korta beslutsvägar där du får möjligheten att påverka ditt arbete. Du kommer att vara en viktig del i Acceptus relation till kunderna och därmed vara med att bygga starka långsiktiga samarbeten. Vi förväntar oss av dig att du kan bidra till vår fortsatta utveckling och ser att du är en person som kan:
- Ansvar för din egen försäljning, från lead till stängd affär
- Kartlägga nya kunder och lämpliga kontaktpersoner, upparbeta relation och kartlägga behov
- Merförsäljning, utveckla befintliga kunders portfölj tillsammans med dina kollegor
- Komma med initiativ kring utveckling av säljprocessen och arbetssätt
- Säkra ett datadrivet arbetssätt med utgångspunkt i kund- och beställarinsikt
- Bidra kring marknadsföring och säljaktiviteter.
- Delta i kundforum och arrangerade kundmöten.
Om dig
Vi ser att du har hög social kompetens och god kommunikativ förmåga i kombination med en stark vilja att utveckla affärer. Du är van att jobba strukturerat för att säkerställa framdrift och har ett prestigelöst förhållningssätt till vad som behöver göras för att nå målet. Du är positiv och flexibelt inställd till förändring och ser det som en möjlighet till din egen utveckling såväl som kundens. Du har förmåga att identifiera kunder på ett analytiskt sätt och strukturerat hantera information för att segmentera marknaden. För att lyckas hos oss tror vi att du har:
- Eftergymnasial utbildning och gärna någon säljutbildning eller motsvarande
- 2-3 års erfarenhet inom kundnära arbete och att arbeta med försäljning.
- Tidigare erfarenhet av tjänsteförsäljning med såväl långa som korta säljcykler.
- God förståelse för vad digital transformation är
- God kommunikativ förmåga, muntligt och skriftligt, i både svenska och engelska
Meriterande
- Erfarenhet av andra digitala plattformar eller lösningar.
- Någon form av vårdbakgrund
- Erfarenhet av TakeCare eller annat journalsystem.
Omfattning: Heltid
Välkommen med din ansökan!