OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Sales Support Sweden AB grundades 1993 och är ett helägt dotterbolag till Consivo AB. I koncernen ingår också Sales Support Nordic Group AB samt systerbolag även i Danmark, Finland, Norge och Linköping. Vi är totalt 220 anställda och omsätter ca 165 MSEK. Huvudkontoret ligger på Riddargatan i centrala Stockholm. Vår grundidé är att i nära samarbete med våra uppdragsgivare vara bäst på att effektivt bygga starka varumärken i butik. Läs gärna mer på vår hemsida: www.salessupport.se.
Vi behöver förstärka vårt team med ytterligare säljare till distriktet Västerås. Du kommer att tillhöra vår Di Luca-kår (med varumärket Zeta i portföljen).
Om tjänsten
Du kommer inom ditt distrikt att ansvara för att sälja in nyheter och informera om kampanjer till butiker inom dagligvaruhandeln. Ditt arbete innebär också ansvar för budget, uppföljning och resultat. Du förväntas bygga långsiktiga relationer för att främja tillväxt och lönsamhet för såväl Sales Support som våra kunder och uppdragsgivare. Rollen kommer även att innebära kategori- och utrymmesanalyser där din uppgift blir att analysera våra produktkategorier för att kunna utveckla Sales Support position på butiksnivå.
Din bakgrund
För att lyckas i din roll som säljare hos Sales Support behöver du ha arbetat som etablerad säljare och ha 3-5 års erfarenhet från försäljning samt goda kunskaper om branschen i stort. Vi ser också att du har en god analytisk förmåga. Har du arbetserfarenhet från dagligvaruhandeln är det meriterande. Vi tror att du är gymnasieekonom eller motsvarande och innehar körkort för personbil (B).
Som person är du en utåtriktad visionär med stor social kompetens. Du är förtroendeingivande och pålitlig med en god förmåga att skapa långsiktiga win-win relationer. Du värdesätter god struktur och bra planering samt har en stark egen drivkraft och tävlingsinstinkt. Företaget genomsyras av en stark laganda och våra medarbetare är alla ansvartagande personer som tycker om att bidra till gruppens framgång. Vidare har du goda kunskaper i svenska språket och god förmåga att kommunicera. Vi förutsätter att du behärskar MS Office-paketets olika delar.
Vi erbjuder
Vi erbjuder dig ett fartfyllt och spännande arbete i en dynamisk miljö med många kontaktytor. Våra medarbetare är vårt varumärke – därför ställer vi höga krav på vår personal och ger i gengäld goda utvecklingsmöjligheter och chansen att arbeta i ett entreprenörsdrivet företag med familjär stämning och stark gemenskap.
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid. Övernattning kan vid enstaka tillfällen förekomma.
Låter detta intressant?
För mer information eller frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig regionchef, Anders Elofsson, anders.elofsson@salessupport.se
Sista ansökningsdag är 2021-03-10
Urval sker löpande.
Välkommen med din ansökan!
I denna rekrytering samarbetar vi med ett externt rekryteringsföretag och avböjer kontakt från andra rekryteringsföretag.
Kontaktpersoner på detta företaget
Johan Dahl
Jonas Törnqvist
Claes Nilsson
Robin Thelin
Henrik Sjöö
Daniel Hansson