OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om företaget
Företaget ingår i en koncern som bedriver internationella transporter. Bolaget som nu söker en säljare till deras kontor i Helsingborg inriktar sig på shipping- och speditionsverksamhet. Tjänsten är ett konsultuppdrag med goda chanser till överrekrytering. Mer information om företaget kommer att ges längre fram i rekryteringsprocessen.
EMPLOID är medlem i Kompetensföretagen, som är en bransch- och arbetsgivarorganisation inom Almega. Almega ingår i Svenskt Näringsliv. För mer information se www.kompetensforetagen.se och www.almega.se
Om tjänsten
Som säljare hos vår kund kommer du arbeta tillsammans med och rapportera till företagets Sales Manager. Du kommer arbeta gentemot den svenska marknaden och inledningsvis kommer du bli tilldelad en kundstock som du bearbetar och förvaltar. Du introduceras i arbetet av Sales Manager som har gedigen erfarenhet inom branschen. Din uppgift är att hitta bästa möjliga transportlösning för kunderna. Exempel på arbetsuppgifter är:
- Hantera inkommande förfrågningar och orders
- Offerthantering
- Bearbetning av såväl befintliga som nya kunder på den svenska marknaden
- Registrera data i ERP-systemet
- Planera, koordinera och delta i kundmöten
På sikt kommer tjänsten att innebära resor i tjänsten och du behöver därför vara beredd på att resa inom Sverige.
Om dig
Vi söker dig som har avslutad gymnasial utbildning samt erfarenhet av att ha arbetat inom försäljning. Vi ser gärna att du har läst en eftergymnasial utbildning inom transport och logistik. Mer specifikt krävs:
- Erfarenhet av försäljning alternativt erfarenhet av spedition med en vilja att arbeta inom försäljning
- God erfarenhet av att arbeta i ett affärssystem, vår kund arbetar i SAP
- Svenska och engelska i tal och skrift
- Körkort
För att trivas i rollen som säljare hos vår kund behöver du ha ett stort intresse för kundrelationer. Du har inga problem att ta kontakt med nya människor och kan lätt anpassa din kommunikation till mottagaren. Som person är du driven, nyfiken på att lära dig och tar gärna egna initiativ till att utvecklas.
Övrig information
Start: Omgående
Plats: Helsingborg
Lön: Enligt överenskommelse
Arbetstider: mån-fre 8-16.30
Omfattning: Heltid
Om du har frågor om tjänsten ber vi dig att maila info@emploid.se så hjälper någon i teamet dig. Ange vilken tjänst det gäller.
Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval.
Välkommen med din ansökan!
Sökord: Säljare, Account Manager, logistik, supply chain, transport, service, försäljning, rekrytering, konsultuppdrag, Helsingborg, Landskrona, Ängelholm