OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Plan International Sverige söker en säljare för vårt arbete med insamling från företag på avdelningen för Resursmobilisering och Partnerskap.
Huvudsakliga ansvarsområden och arbetsuppgifter
- Du verkar inom vår ambition att positionera Plan International som en samarbetspartner för företag, stiftelser och filantroper med specifikt fokus på att driva insamling från målgruppen företag.
- Du arbetar fokuserat på insamling av medel och identifierar nya företag som vill engagera sig i och bidra finansiellt till att genomföra Plan Internationals globala mål.
- Du arbetar även med utvecklingen och merförsäljning av våra befintliga partnerskap med företag för att öka deras engagemang och utveckla nya koncept, produkter och andra samarbetsformer som bidrar till ökad insamling tillsammans med övriga medarbetare på avdelningen.
- I rollen läggs stor tonvikt på ett aktivt säljarbete för ökad finansiering av Plans internationella programverksamhet för barn och unga.
- Relevant utbildning inom för tjänsten viktiga områden
- Relevant erfarenhet som lett till ökade intäkter via aktivt försäljnings- och/eller insamlingsarbete från företag inom ideell organisation eller näringslivet.
- Relevant erfarenhet från key account managment roll eller dylikt för konton inom ideell organisation, näringslivet eller högskola/universitet för företag och/eller andra givare/kunder.
- Dokumenterad erfarenhet och track-record inom aktivt pipeline-byggande säljverksamhet.
- Mycket god vana och förståelse för att arbeta utifrån en sälj-budget och tillhörande intäktsuppföljning.
- Flytande i svenska och engelska med mycket god stilistisk förmåga i skrift och tal.
Om tjänsten
En spännande roll inom en organisation som verkligen gör stor skillnad.
Som anställd hos Plan International erbjuds du ett meningsfullt arbete där du bidrar till att stärka barns rättigheter och flickors lika villkor. Vår vardag präglas av en avslappnad, vänlig och prestigelös atmosfär med en stark vi-känsla. Våra värderingar tillsammans, öppenhet, handlingskraft och långsiktighet genomsyrar hela organisationen. Plan International Sverige är en föräldravänlig arbetsplats som främjar en god balans mellan arbete och fritid.
Tjänsten är en visstidsanställning med start så snart som möjligt – gärna under november-december. Anställningen är tidsbegränsad till juni 2021. Anställningsgraden är 100% vilket motsvarar 37,5 h/v. Du tillhör vårt kontor i Hammarby Sjöstad, Stockholm.
Ansökan och kontakt
Urval och intervjuer sker löpande så vi ser gärna att du skickar in din ansökan snarast. Sista ansökningsdag är 15 oktober. I rekryteringsprocessen använder vi oss av en kompetensbaserad intervjuteknik vilket främjar inkludering, en fördomsfri rekrytering och en ökad mångfald. Välkommen in med din ansökan!
Om du har frågor kring tjänsten eller din ansökan, kontakta Mirjam Hast, avdelningschef Resursmobilisering och Partnerskap eller Paulina Stjernström, HR. Fackliga representanter är Kristian Korsgard (Akademikerföreningen) samt Nidall Fayez (Unionen).
Alla nås på telefonnummer 08-587 755 00.
Plan International Sverige startades 1997 och har idag runt 100 medarbetare. Vi är en självständig del av den globala barnrättsorganisationen Plan International med verksamhet i över 70 länder. Plan International är politiskt och religiöst oberoende och allt vårt arbete utgår från FN:s barnkonvention. Vi arbetar för att alla barn ska ha rätt att gå i skolan, få tillgång till hälsovård, bli skyddade mot våld, övergrepp och försummelse samt att få möjlighet att delta i samhället och utveckla sin potential.
Hos oss är långsiktighet och handlingskraft viktigt, genom vårt driv och engagemang ger vi förutsättningar för barn och unga att kunna påverka sin framtid. Vi respekterar alla människor, värdesätter mångfald och utmanar ojämlikhet. Vi kämpar för en rättvis värld som stärker barns rättigheter och flickors lika villkor – vill du hjälpa till?