OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
VEM ÄR DU
Vi söker dig som har ett starkt heminredningsintresse och som brinner för kundmötet och vill utvecklas tillsammans med oss på IKEA. Om det stämmer in på dig - läs vidare!
IKEA är ett värderingsstarkt företag som tror på varje människas förmåga att själv kunna ta ansvar för sin egen utveckling. Vi har målet att skapa en bättre vardag för de många människorna. Som person är du positiv, ödmjuk och viljestark. Du är inte rädd för att göra fel och du har en förmåga att skapa gemenskap och entusiasm omkring dig. Du har en stark ansvarskänsla och är den som får fantastiska saker att hända, både genom att ge och ta ansvar. Du är en stark kommunikatör, som inspirerar din omgivning genom att vara såväl tydlig som ödmjuk.
För att trivas på IKEA är det en självklarhet att du delar våra värderingar. På vår hemsida kan du läsa mer om värderingarna
Du har erfarenhet av att arbeta med försäljning i butik. Du som söker har en tydlig och dokumenterad förmåga att uppfylla och överträffa kundernas krav och förväntan. På så vis skapar du nöjda kunder och merförsäljning. Du behöver vara duktig på att lära känna både våra kunders behov och deras drömmar. Du har lätt att anpassa dig till att olika kunder har olika behov och olika stil och du kan anpassa dig till alla typer av kunder och hjälpa dem till att skapa en bättre vardag hemma.
Du har en god självinsikt och är medveten om ditt agerande och ditt beteende. Du förstår hur du påverkar i olika situationer. Vi ser att du skapar engagemang och delaktighet och har en förmåga att inspirera andra, både dina kunder och dina kollegor.
Du har både vilja och möjlighet att arbeta kvällar och helger. Det är då de flesta kunder besöker oss.
På IKEA arbetar vi ständigt med återväxt. Vi ser gärna att du som söker är en person som vill utvecklas mot chef/ledare i framtiden. Hos oss får du stöd och utmaning i att utvecklas. Hos oss finns utvecklingsprogram för blivande chefer och stora karriärmöjligheter både lokalt och globalt.
En dag i ditt liv med oss
Din hemavdelning kommer att vara Kök och Matplats. Vi jobbar mycket med kombitjänster och en vilja och en förmåga att vara flexibel är en förutsättning för att du ska trivas. I de två tjänster vi har behov av att tillsätta just nu gäller kombi framför allt med CX (=Customer Experience). Inom CX ligger avdelningar som Byten & Återköp och Kassa.
Du kommer bland annat att:
Träffa kunder i bokade möten för att sälja framför allt kök.
Du arbetar med alla steg från ett första möte och planeringssamtal till slutbeställning.
Ta betalt.
Jobba med kundservice och stötta kunder där något blivit fel.
Aktivt ta kontakt med kunder som ser ut att behöva extra hjälp och ge dem tips och råd om de bästa lösningarna för just deras hem.
Ha en stark känsla och kunskap kring de produkter du ska sälja. Denna kunskap vill du självklart sedan dela med dig av till dina kolleger och kunder.
Maximera försäljning och lönsamhet genom att se till att avdelningen är ren, städad, har alla varor på plats och att priserna stämmer.
Samarbeta med andra avdelningar på varuhuset.
Att skapa en fantastisk shoppingupplevelse.
Vi har just nu ett rekryteringsbehov av säljare på heltid (=38,25 timmar per vecka) och till ca 80% av heltid (cirka 30 timmar/vecka.) I båda tjänsterna jobbar du på schema. I båda tjänsterna har du en kombitjänst med annan avdelning, just nu Customer Experience. Du arbetar varannan helg och max 2,5 kvällar/vecka.
ANSÖK NU!
Vi önskar ett snabbt tillträde och utbildning kommer att ske under september/oktober. Ansök genom att skicka in ditt motiveringsbrev där du berättar för oss varför just du vill bli en säljare på IKEA. Och hur du ser din utveckling framöver.
Sista ansökningsdatum är den 31 augusti. Observera att vi tillämpar löpande rekrytering och att annonsen kan komma att stänga tidigare. Vi vill också informera om att eftersom det är semestertider kan det ta lite längre tid innan du får svar på din ansökan.
Har du frågor om jobbet, vänligen kontakta:
Annelie Jonsson; annelie.jonsson1@ingka.ikea.com (semester v 30-33)
Erica Sandström, erica.sandstrom@ingka.ikea.com
Har du frågor om rekryteringsprocessen eller behöver teknisk support vänligen kontakta: recruitment.specialists.se@ingka.ikea.com