OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du en lösningsorienterad säljare med kundnöjdhet i fokus? Har du ett öga för att upptäcka nya affärsmöjligheter samt har ett genuint tekniskt intresse?
Vi söker nu en Säljare till vårt distrikt i väst. Som Säljare hos oss ansvarar du för hela försäljningsprocessen till våra kunder som finns inom en mängd spännande områden. Med tanke på den stora bredden av kunder är det viktigt att du är flexibel i ditt förhållningssätt och kan kommunicera hur våra produkter och tjänster ger mervärde för varje enskild kund. Förutom att få vara en del av ett team som stöttar och utvecklar varandra så erbjuder vi dig en position i ett företag som förstår att när du växer så växer vi.
Om företaget
Dinair/AAF är en av Europas största tillverkare och leverantör av ventilationsfilter, stoft- och rökgasfilter med över 100 års erfarenhet. Sedan 2016 ingår vi i AAF International med Daikin som huvudägare. AAF driver forskning samt produktutveckling och har ett komplett produktsortiment av hög kvalité. Dinair AB har huvudkontor i Vadstena och finns i övrigt representerade i hela Sverige med ca 130 anställda. Kontor finns även i Stockholm och Helsingborg samt två produktionsanläggningar belägna i Horndal och Kinna. Denna position kommer att ha sin bas i Göteborgs-området, gärna med närhet till produktionsenheten i Kinna.
Dina arbetsuppgifter
- Nykundsförsäljning - ansvara för att hitta, bearbeta och skapa affärsmöjligheter med nya kunder inom näringsliv och offentlig sektor.
- Förvaltning- på bästa sätt bevara och utveckla Dinairs nuvarande försäljning och befintliga kundrelationer
- Affärsutveckling - maximera utfall av pågående avtal samt bidra till utveckling av befintlig affärsmodell
Du rapporterar till affärsområdeschef och samverkar nära med bland annat övriga säljkollegor, säljsupport, marknad och produktion.
Din profil
För att lyckas i denna roll är du lösningsorienterad och drivs av att uppnå mål som fastställts av dig själv och säljledningen. Du är också en engagerad åhörare och god förhandlare som inte ger upp utan att avsluta affären. Du trivs med att vara ute i fält och att möta kunder ger dig energi samtidigt som du även motiveras av återkommande försäljning via telefon/dator.
Att arbeta självständigt och planera din egen arbetsdag kommer naturligt för dig, men du är också en teamplayer som gillar att lyfta dina innovativa idéer inom teamet för att få feedback och utveckla företagets erbjudande.
Du som söker har:
- Flerårig erfarenhet av försäljning
- Relevant arbetslivserfarenhet och/eller utbildning
- Mycket god kunskap i Microsoft Office (Word, Excel och PowerPoint).
- Kommunicerar obehindrat på svenska och engelska i både tal och skrift.
- B-körkort.
- Har ett intresse för teknik
- Produkt- och branschkunskap är meriterande men inget måste - vi ser utbildning och vidareutveckling som en naturlig del!
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och färdigheter som behövs för att komplettera vårt befintliga team.
Det är viktigt för oss att du delar våra kärnvärden pålitliga, innovativa, rådgivande och sakkunniga eftersom de är grundläggande för det vi gör.
Ansökningsförfarande
Skicka in din ansökan via ansökningsknappen. Intervjuer och urval sker löpande så tjänsten kan komma att tillsättas innan sista datum. Passa därför på att skicka in din ansökan redan idag! Välkommen med din ansökan!
Uppstart: Enligt överenskommelse
Ort/Placering: Kinna/Göteborg
Omfattning: Heltid
Lön: Individuell lönesättning tillämpas.
Ansökningstid: 2022-12-23
Frågor: Kontakta Karin Wall, affärsområdeschef, 070-609 88 23