OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om företaget
Fruktdealen startade år 2012 med syftet att bli Sveriges mest rekommenderade fruktleverantör. Sedan dess har vi vuxit i rekordfart och idag levererar vi frukt och kringprodukter till ca 1200 företag med huvudmarknad i Stockholmsområdet. Vår tillväxtresa fortsätter och just nu är vi inne i en spännande fas då vi etablerar en ny filial i Malmö samtidigt som vi utökar vårt produktutbud. Vi strävar alltid efter att få leverera en fräschare och trevligare frukt av högsta kvalitet till företag med målbilden att öka medarbetarnas trivsel.
https://www.fruktdealen.se/)
Denna roll innebär att:
- Skapa, upprätthålla och utveckla starka kundrelationer
- Söka upp och kontakta företag, boka in möten och ha regelbundna avstämningar med kunder
- Försäljning av vårt koncept till nya kunder samt merförsäljning till befintliga kunder
- Hantera inkommande ärenden från kunder och konsumenter
- Utveckla våra sälj- och administrationsprocesser
Din arbetsdag innefattar varierande arbetsuppgifter med stort utrymme för egna initiativ i syfte att bidra till vår fortsatta tillväxtresa. I rollen som innesäljare / kundtjänstmedarbetare kommer du huvudsakligen fokusera på att skapa nya kundkontakter, samtidigt som du även får möjlighet att bemöta och ge rådgivning till befintliga kunder och konsumenter. Du har ansvar för hela försäljningsprocessen, från prospektering av marknaden och kartläggning av kundens behov till förhandling och avtalsskrivning. Genom din kunskap och ditt personliga engagemang kommer du motiverar kunder runt om i landet att investera i färsk frukt till sina medarbetare.
Du kommer att jobba tätt ihop med vårt fantastiska kundtjänstteam bestående av två mycket kompetenta och energiska kollegor.
Krav:
- Hög social kompetens
- Du motiveras av att skapa och bygga relationer
- Känner dig bekväm i att arbeta med telefon
Vi söker dig som:
- Har slutförd gymnasieutbildning med godkända betyg
- Har tidigare erfarenhet från service och administration
- Har goda kunskaper i Office-paketet
- Har en förmåga att tänka utanför boxen samt vågar utmana befintliga processer och rutiner
- Är noggrann och strukturerad
Detta är rollen för dig som uppskattar:
- Frihet under ansvar
- Varierande arbetsuppgifter
- Stora utvecklingsmöjligheter
- Att jobba tillsammans, i ett drivet team med höga ambitioner
- Att ha roligt på jobbet med fantastiska kollegor
Övrigt:
Start: Enligt överenskommelse
Arbetstider: 07.00 - 16.00, eller enligt överenskommelse
Placering: Du kommer att vara stationerad i våra lokaler på Stockholmsvägen 26 i Upplands Väsby
Anställningsform: Heltid tillsvidare med 6 månaders provanställning
Lönevillkor: Grundlön + Provision
Sista ansökningsdag: 2022-04-30
Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Dina svar på ansökningsfrågorna ligger till grund för bedömning av din ansökan.
Pga teknikaliteter hos Arbetsförmedlingen står Tillväxt Väsbys partner Thread AB som arbetsgivare i annonsens faktatext längst ner på annonsen i platsbanken. Tjänsten som beskrivs ovan är hos den arbetsgivare som omnämns i ovanstående text och det är också de som blir din arbetsgivare om det blir du som får tjänsten. Arbetsgivaren får rekryteringsstöd av Tillväxt Väsby för att hitta just dig.