OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du representera Sveriges största inom branschen familjeägda bolag? Ett tjänsteföretag inom facility management, städ och kontorstjänster. MIAB har siktet inställt på fortsatt tillväxt! Vi söker en affärsman/kvinna som vill vara med och driva fortsatt framgång inom säljorganisationen.
Om tjänsten:
Vi söker nu en strategisk, resultatinriktad och framgångsrik säljare som brinner för att göra affärer samt har erfarenhet av kalkylering, gärna från vår bransch. Detta är en nyckelperson i vår organisation och en stor del till vår kommande tillväxt inom B2B. Ditt uppdrag blir att sälja vårt erbjudande inom B2B samt att projektleda/genomföra dina anbud från start till mål. I din portfölj har du hela MIAB koncernens utbud. Du ska skapa, upprätthålla och utveckla kontakter och ansvara för nykundsbearbetning inom ditt primära kundsegment.
I ditt ansvar ingår att ha fokus och god kännedom om marknaden och konkurrenter. Du har en bred ekonomisk förståelse, behärskar kalkylering och motiveras av att nå och överträffa dina mål. Du är van vid försäljning på managementnivå och du vet vad som krävs av dig för att lyckas.
Våra förväntningar på dig är:
Att du gillar kundkontakt och har ett utpräglat sinne för service med kommersiellt tänk.
Att du brinner för din uppgift.
Att du är socialt begåvad och en utpräglad relationsbyggare med ett stort hjärta.
Att du är positivt inställd och ser problem som en möjlighet.
Att du har en hög drivkraft och är road av att göra affärer.
Att du är mål och resultatinriktad samt har förmågan att driva projekt till ett framgångsrikt avslut.
Dina kvalifikationer:
Dokumenterad erfarenhet av framgångsrik försäljning inom vår bransch eller motsvarande, tex konceptförsäljning.
Erfarenhet av uppsökande försäljning, inom B2B.
Behärskar kalkylering och anbudsförfarande.
Behärskar både det svenska och engelska språket både i tal och skrift och är van att kommunicera på ett professionellt sätt med kontaktpersoner på alla nivåer.
Du som vill arbeta i ett dynamiskt och säljorienterat företag - här väntar många utmaningar och möjligheter för rätt person!
Tjänsten är heltid med sex månaders provanställning. Tillträde enligt överenskommelse. Urval och intervjuer sker löpande, så skicka din ansökan så snart som möjligt då tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.
Kommer du från en bakgrund inom städbranschen eller FM branschen ser vi det som mycket meriterande.
I denna rekrytering samarbetar vi med Per Sävje på SalesOnly. Om du vill veta mer om jobbet är du välkommen att kontakta Per på per.savje@salesonly.se.
För att kunna hantera dina personuppgifter på ett säkert sätt, ber vi dig att ansöka via SalesOnlys hemsida. Vi har inte möjlighet att ta emot ansökningar via e-post eller andra kanaler.
Urval och intervjuer sker löpande, tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.
Som ett led i att säkerställa hög kvalitet på våra rekryteringsprocesser vill vi uppmärksamma sökande att slutkandidater kommer att omfattas av en bakgrundskontroll.