Arbetsbeskrivning
Säljare till Erab
Vi söker en passionerad säljare till vårt växande team i Örebro med start under första kvartalet 2025.
Om Erab
Erab är ett familjeägt företag som grundades 1963 och vi är specialister på industriella skorstenar och andra arbeten på höga höjder inom byggbranschen. Med cirka 30 anställda och flera långvariga konsulter är vi ledande i branschen med en stark närvaro i hela Sverige – och vi expanderar nu till Norge och Danmark!
Om rollen
Som säljare hos oss kommer du att ha en avgörande roll i vår fortsatta framgång. Du kommer att bearbeta både nya och befintliga kunder, skapa och följa upp offerter samt bygga långvariga och starka relationer. Du kommer att arbeta nära vår VD och våra projektledare för att säkra att övergången från försäljning till projektledning sker smidigt.
Huvudsakliga arbetsuppgifter
Fokus på säljsamtal via telefon för att sälja besiktningar och underhållsarbeten.
Offertskrivning, strukturerad uppföljning av offerter samt orderslagning.
Underhålla och uppdatera kundregister.
Träffa kunder för att presentera våra tjänster och bygga och bibehålla långvariga relationer. Resor kommer förekomma, ca 1-2 dagar i månaden.
Marknadsföringskampanjer.
Vem söker vi?
Vi letar efter en driven och erfaren person med en bakgrund inom byggbranschen, som har visat goda resultat i att bearbeta kunder och bygga relationer.
Din förmåga att skapa förtroende, presentera och samarbeta med kunder och medarbetare är avgörande för att nå framgång i rollen. Likaså uthållighet samt förmågan att hantera många samtal och uppföljningar. Du bör vara självgående och initiativrik, samtidigt som du har skinn på näsan för att hantera utmaningar och vara rak i din kommunikation. Förmågan att lyssna och anpassa sig efter olika situationer är också avgörande.
De krav vi har på dig som söker är alltså följande
Erfarenhet inom byggbranschen.
Erfarenhet av kundbearbetning och relationsbyggande med goda försäljningsresultat.
Goda kunskaper i Svenska och Engelska i tal och skrift. Kunskaper i norska eller danska är meriterande.
B-Körkort.
Goda kunskaper i Officepaketet.
Erfarenhet av att arbeta i CRM-system.
Vad erbjuder vi?
Vi erbjuder en varm och välkomnande arbetsmiljö där vi värnar om våra medarbetares trivsel och utveckling. Hos oss får du stöttande och engagerade kollegor som tillsammans skapar en familjär atmosfär. Vi tror på att investera i våra medarbetare och erbjuder därför generösa förmåner från vardagliga ting som frukost och fika till gemensamma aktiviteter och resor. Här har du även möjlighet att avancera inom företaget och forma din egen karriärväg.
Rekryteringsprocess och kontakt
Urval och intervjuer kommer att hållas när ansökningstiden passerat.
I denna rekrytering har Erab valt att samarbeta med Prowork Kompetens, ansvarig för processen är Talent Manager Sanna Vestin. All kontakt gällande rollen går via Prowork. Har du frågor eller önskar du presentera dig i samband med din ansökan, kontakta Sanna på 073-506 68 39.
Sök tjänsten via länken och inte via mail.