OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Drivs du av affärer, är social och har stort intresse för IT? Rekrytering av driven Account Manager med fokus på Hosting till 24 Solutions 24 Solutions är en leverantörsoberoende specialist inom datalagring.De har tre affärsområden; System integration, Professional Services och Hosting Services vilket gör att de kan erbjuda den lösning som passar kunden bäst.Allt från att de levererar, utbildar och hjälper till med kundens IT-miljö till att de tar ansvar för hela eller delar av IT-driften.Som Kompetenspartner kan de alltid erbjuda den för kunden bästa lösningen både funktionellt och ekonomiskt.24 Solutions affärsmetodik bygger på hög kompetens och stor kunderfarenhet där referenser och åtaganden har blivit många under våra verksamhetsår.I och med att bolaget växer så växer även behovet av driven personal.24 Solutions söker därför en Account Manager som drivs av affärer och IT och som också kan bidra till den framåtanda som präglar organisationen.Arbetsbeskrivning: Som Account Manager på 24 Solutions kommer du att arbeta med en kombination av befintliga kunder samt med nykundsbearbetning.Detta tills du har utvecklat din egen kundstock.Kunderna är medelstora företag, merparten i Stockholmsområdet, vissa resor ut i landet kan förekomma.Du driver försäljningsarbetet från första kontakt till avslut.Viktigt är att du behärskar affärsdialogen och är självgående.Din roll som Account Manager kommer innebära att du specialiserar dig på affärsområdet Hosting Services som levererar driftstjänster till större företag.I din roll som Account Manager har du stöd av Presaleavdelningen, de tekniska konsulterna samt säljsupport.Du kommer merparten av tiden att verka ute hos kund för att identifiera behov och sälja in kundanpassade helhetslösningar. Arbetets omfattning: Heltid, flextider med start hösten 2009 alternativt årsskiftet 2009/2010. Arbetslivserfarenhet: Du har minst ett par års tidigare erfarenhet av företagsförsäljning från IT-branschen och vet hur du hanterar affärsdialogen på de högre beslutsfattande företagsnivåerna. Utbildning: Utbildning inom försäljning eller businessinriktad högskoleutbildning är meriterande men inte ett krav. Personliga egenskaper: Du har hög social kompetens, god förmåga till samarbete, är orädd och har ett stort driv.Dina referenser vittnar om en hög aktivitetsnivå och en vilja att ta för dig.Har du dessutom en utpräglad entreprenörsådra kommer du passa extra bra in i den växande organisationen där allas bidrag till affärer och framgång är av stor vikt.Du är framåt och vågar ta för dig på ett ödmjukt sätt.Avslutningsvis är du en riktig nätverksbyggare och drivs av relationsbyggande och att skapa affärer. Intresserad?Skicka in din ansökan genom att klicka på länken nedan. Brainpeople arbetar med uthyrning och rekrytering av akademiker till företag i Stockholmsområdet.Vi hjälper också våra kunder med rena rekryteringsuppdrag inom områden som IT, ekonomi, marknad, HR, försäljning, service och administration.