OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om PerformIQ
PerformIQ är ett bemannings- och rekryteringsföretag som tror att de bästa jobbkandidaterna i Sverige har varit aktiva inom en idrott eller föreningslivet. Alla vi anlitar, från receptionister till toppledare, har jobbat stenhårt för att nå ett mål antingen på elitnivå eller på hobbybasis. Föreningslivet gör något med en människa, vi kallar det den tysta skolan. För mer information besök www.performiq.se
Tjänstebeskrivning
Brinner du för idrotten och affärer och vill ha möjlighet att kombinera dessa två? Vill du arbeta på ett företag där idrotten står högt i fokus och där stark dedikation och vinnarinstinkt genomsyrar organisationen? PerformIQ växer och vi söker just en sådan person som kan förstärka vårt team ytterligare! Är det dig vi söker?
Beskrivning av arbetsuppgifter:
Som kundansvarig på PerformIQ ansvarar du för hela försäljningsprocessen, med allt från prospektering och mötesbokning till långsiktiga samarbeten med företag som är verksamma inom alla branscher. Vi bedriver vår försäljning på fältet, ute hos våra potentiella och befintliga kunder så denna tjänst innebär därmed dagliga resor. Du har större delen av Sverige som marknad, även om majoriteten av din tid kommer att tillbringas i Stockholm med omnejd. Din huvuduppgift är primärt att bearbeta nya kunder och sälja in våra bemannings- och rekryteringslösningar till dem. Du kommer att arbeta upp din egen kundstock, du har en egen budget och blir fullständigt ansvarig för att vidareutveckla samarbetet med de kunder du drar in.
I rollen som kundansvarig har du ett nära samarbete med samtliga delar i organisationen. Hos oss på PerformIQ har alla medarbetare någon form av idrottsbakgrund och våra personalaktiviteter innefattar ofta idrottsaktiviteter.
Krav på person
Vi söker dig som har erfarenhet utav b2b försäljning och van att boka egna möten. För att du ska bli framgångsrik hos oss behöver du ha en positiv och säljande personlighet. Vidare har du ett genuint intresse för att göra affärer och du har ett starkt eget driv. Det är viktigt att du har en hög aktivitetsnivå, är resultatfokuserad och affärsmässig. Kombinerat med detta får du gärna vara en teamplayer som tycker om att ha roligt på arbetet! Det är meriterande om du har erfarenhet utav branschen men inget krav. Ange vilken idrott du har erfarenhet från och på vilket sätt du ser att den bakgrunden påverkar dig i en roll som säljare.
Start: Omgående, enligt överenskommelse.
Omfattning: Heltid.
Arbetstid: Kontorstider.
Plats: Utgår från Stockholm.
Eventuella frågor besvaras av Carl Henrik Monsén på 073-353 75 07 eller Åsa Almgren på 073-353 75 14. Skicka in din ansökan redan idag då intervjuer sker löpande och då tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen. Din ansökan registrerar du enkelt genom att klicka dig vidare genom denna annons, fylla i dina kontaktuppgifter och bifoga dina egna dokument. Vänligen respektera att vi inte behandlar ansökningar via e-post.
Välkommen med din ansökan!
Kontaktpersoner på detta företaget
Åsa Almgren
073-353 75 14
Caroline Palm
Henrik Petré
Carl Henrik Monsén
Lina Beaman
Åsa Almgren
Edvard Sjöberg
073 353 75 13
Christian Simon
Henrik Petré
Hanna Mattsson
0733-53 75 17