Säljare med inriktning på e-handel, logistik & supply chain

Säljare med inriktning på e-handel, logistik & supply chain

Arbetsbeskrivning

Har du erfarenhet av logistik, supply chain eller 3PL? Drivs du av att göra affärer? Då kan du vara den stjärnsäljaren vi söker.

Som Säljare blir du en nyckelspelaren i vår verksamhet och ingår i ett säljteam med mycket kompetens. Du blir en del av en växande organisation som under 2023 står inför en mycket spännande resa. Sedan 2021 är vi en del av Bring vilket bäddar för stordåd. Vi erbjuder varierande arbetsuppgifter och möjligheter att utvecklas inom företaget.

Om tjänsten

I rollen som Säljare är ditt primära fokus att erbjuda våra logistiktjänster till nya kunder som till stor del är e-handlare. Du kan på ett självständigt sätt hantera hela säljprocessen från kundidentifiering och initial kontakt till förhandling och leverans. Detta görs genom bearbetning av marknaden, inkommande kundförfrågningar och uppsökande försäljning. Försäljningsflödet är klassiskt där det sker en första kundkontakt för att gå igenom krav och behov. Därefter tas en offert fram som presenteras för kund som förhoppningsvis leder till avtal. När avtalet är signat sker en överlämning till kundansvarig för onboarding och vidare produktion. Du ansvarar även för uppföljning med kund.

I rollen ligger stort fokus på dialog med våra kunder och du deltar också på mässor och event för att skapa nya kontakter och erbjuda Shelfless bästa lösningar.

Utöver sälj innefattar tjänsten även budgetuppföljning, prisjustering, målstyrning, CRM-uppdatering, uppföljning och andra arbetsuppgifter runt avdelningen.

Om dig

Vår bransch utvecklas snabbt vilket gör att vi söker dig som har intresse att hela tiden ta del av nyheter och hålla dig uppdaterad. Vi söker inte en säljare som kan sälja, vi söker en säljare som kan hjälpa våra kunder. Det betyder att du ska förstå logistik, förstå kunden och förstå våra tjänster samtidigt som du ska veta vad du pratar om och inte bara sälja för säljandets skull.

Du värdesätter våra kunder och vi ser att du är en kommunikativ person som inger förtroende i mötet med kund. Du är driven, har mycket energi och gillar att skapa nya kontakter. Att du trivs lika bra med dator och mobil som i centrum av ett kundmöte tar vi för givet.

Krav att du har minst 3 års erfarenhet av sälj inom e-handel, supply chain, 3PL eller logistik. Du arbetar strukturerat, ser till att saker följs upp, samtidigt som du har en god förståelse för siffror, ekonomi och affärer.

Du har goda kunskaper i Office-paketet och innehar B-körkort. Flytande i svenska och engelska språket (tal och skrift).

Om företaget

Shelfless Sverige är ett tredjepartslogistikföretag (3PL) vilket betyder att vi hanterar hela logistikflödet åt våra kunder. Vi är tidigare DreamLogistics AB men sen ca 1 år tillbaka en del av Bring och går nu under namnet Shelfless Sverige. Vi erbjuder samma tjänster och lösningar men under nytt namn. Våra kunder är främst e-handelsföretag vilket gör att vi har höga krav på vår service.
Vi sätter alltid kunden i första rum och lever efter mottot: Vi älskar våra kunder.

Praktisk information

Tjänsten är en tillsvidareanställning på 100% med 6 månader inledande provanställning. Du är stationerad på vårt huvudkontor i Habo och resor kan förekomma. Du har fast lön och ingen provision. Tillträde sker enligt överenskommelse.

Vi arbetar med ett löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Frågor kring tjänsten välkomnas på mail till julia.rudh@bring.com eller på 0733663046. Sista ansökningsdag är 31 augusti.
Vi förbehåller oss rätten att utföra bakgrundskontroller på slutkandidater.

Välkommen in med din ansökan, vi ser fram emot att träffa just dig!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Shelfless
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 26 juni 2023
  • Ansök senast: 31 augusti 2023

Liknande jobb


19 november 2024

18 november 2024

18 november 2024